deel 9


Ze waren bij de rand van het bos aan gekomen. Moeder stopte. Nu moeten we in een keer door rijden. daar achter in de verte is weer een nieuw bos. maar nu lopen we open en blood en kunnen we goed gezien worden. Godelinda knikte. Ze spoorde haar paard en en ze schoten als en een pijl uit een boog voort. De wind waaide de haren van godelinda op. Moeder had altijd een knot. Godelinda gaf Dagmar op zijn schouder. Je bent braaf zei ze . Dagmar hinkikte. Na een tijd te hebben gegalopeerd gingen ze draven. De paarden waren nat van het zweet. Nog even en we zijn bij de rand van het volgende bos. Daar achter is een stad zei moeder. Na 10 minuten waren ze bij het bos. Het begon al te schemeren. Moeder moeten we geen slaapplaats zoeken vroeg Godelinda. Moeder zuchte. Ik wil eigelijk nog wat door rijden. Ze zitten zo flak achter ons. Godelinda knikte begrijpend. Het bos zag er nog al drijgend uit zo in de schemer. Godelinda kreeg koude rillinge over haar rug. De wind waaide door de takken. Moeder kunnen we niet beter stoppen. Dalijk verdwalen we of zo zei Godelinda. Moeder zuchte, we verdwalen niet vertrouw me maar zei ze nog. Godelinda zuchte, oke maar ik ben ook moe zei ze. Moeder pakte wat uit haar zadeltasje. Hier drink dit maar op zei ze. Godelinda deed wat haar moeder zei. ze voelde meteen kracht in haar licham komen. Moeder wat is dat voor een wonder middel zuchte ze. Moeder lachte. Dat leg ik je wel uit. Godelinda keek naar moeder. Nu was het donker. Moeder stopte hier gaan we slapen zei ze. Ze maakte een slaapplaats klaar. Godelinda zorgde voor de paarden.Moeder gaf ieder nog wat eten en daar na gingen ze slapen. De volgende ochten waren ze weer vroeg op pad. Ze liepen de hele dag door. Op het einde van de dag kwamen ze bij een stad aan. Nu gaan we in een herberg slapen Godelinda eindelijk weer een goed bed, zei moeder. Godelinda lachten. Moeder klopte aan bij een herberg genaamd de galoperende Hengst. Hallo mevrouw zei een man. Wij wilen gaarg een slaapplaats voor een nacht zei moeder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen