deel 10

Moeder en Godelinda zaten voor een haardvuur.We kunnen wel maar een nacht blijven, en dan moeten we verder reizen zei moeder. Godelinda knikte berijpend. anders kunnen ze ons te gemakkelijk vinden zei ze toen ook nog. Moeder knikte. Godelinda keek na de vlammen, ze kleurde mooi roode en geel. Ze voelde de warmte in haar gezicht. Wat hield ze van vuur.
Toen het donker werd gingen moeder en Godelinda slapen, zo dat ze de volgende dag weer uitgerust waren. Moeder maakte Godelinda vroeg wakker. We gaan zo ontbijten en daarna vertrekken we meteen. Ze zijn al dichterbij dan dat ik dacht. Godelinda keek haar geschrokken aan. Ze sprong uit bed en deed haar gehavendrok glad strijken. We moeten echt nieuwe kleren hebben zei moeder. Waarom vroeg Godelinda toen ze haar moeder aa keek. Moeder zuchte we vallen zo veel te veel op zei ze. Godelinda knikte begrijpend. Maar we hebben geen geld zei ze toen. Moeder keek na haar handen. nee dat is waar zei ze. We liepen na de eetzaal. Moeder ging met de eigenaar van herberg. Ze betaalde de man met zilver stukken. Ik keek haar raar aan toen ze terug kwam lopen. We hadden toch geen geld zei je. Dat waren de laatse 2 zilverstukken. Hij maakt onze paarden klaar dan kunnen we zo vertrekken, dus eet snel wat zei moeder. Ik knikte en deed wat ze zei.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen