Foto bij Jammerende Jenny en de geheime kamer

Jammerende jenny gedood in de geheime kamer.

Marten Asmodom Vilijn (Voldemorts echte naam) Was een zwadderaar. een getalenteerde tovenaar en kon goed met leraren overweg en werd klassenoudste in zijn 5e jaar. Hoe hij aan de informatie en locatie van de geheime kamer is gekomen is niet bekend. Deze kon alleen geopend worden door de erfgenaam van Zwadderich. Zalazar Zwadderich vond alleen dat bloedzuivere tovenaars mochten studeren. een punt dat hij van mening verschilde met de andere oprichters van zweinstein. Na een ruzie met hen was Zwadderich opgestapt na dat hij de geheime kamer had gebouwd. De erfgenamen konden de gruwel loslaten. m zo de school van de leerlingen te zuiveren die het volgens Zwadderich niet waard waren om er te studeren. Het geheim van de Geheime Kamer blijkt te schuilen in Sisselspraak, het vermogen om met slangen te kunnen praten. Marten opende de Geheime Kamer en liet de gruwel, een Basilisk, los in de school. De blik van een Basilisk is dodelijk voor iedereen die hem direct in de ogen kijkt. In dit geval zou het gaan om leerlingen die niet bloedzuiver waren. Er vonden aanvallen plaats op leerlingen en de situatie werd onhoudbaar op Zweinstein. Nadat één van de leerlingen Jammerende Jenny de dood vond op de WC, de school weleens gesloten kunnen worden, tenzij de dader werd gepakt. Marten schrok hiervan, want hij beschouwde Zweinstein als zijn echte thuis. Om dit te voorkomen, besloot hij iemand anders te laten opdraaien voor zijn daden. Zijn keuze viel op Rubeus Hagrid, de latere jachtopziener en leraar Verzorging van Fabeldieren. Hagrids voorliefde voor Fabeldieren werd door Vilijn tegen hem misbruikt. Hij beschuldigde Hagrid er namelijk van dat diens monsterspin Aragog de aanvallen had gepleegd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen