Louises POV:

'Ik weet niet hoor...', zeg ik als Teresa vraagt of Blaise geen schatje is.
'Hij is best lelijk...'
Teresa schiet in de lach.
'Omg, Louis, je bent soms zooooo Funny', hikt ze.
'Maar het was geen g-', begin ik.
'Haha, dat is echt de beste grap die ik ooit heb gehoord! Hik!' Lacht Teresa luidkeels
'Terees, iedereen kijkt naar ons', sis ik.
Ik ben nooit graag het middelpunt en voel me dus totaal niet op mijn gemak als iedereen naar ons kijkt.
'Haha, ja, sorry, spijt me', zegt ze en ze hikt nog een paar keer.
'Draco dan? Die vriend van Blaise',.
'Kjen ik njiet', zeg ik met volle mond.
Teresa's mond zakt langzaam open.
'Ken je die niet?' vraagt ze verbijsterd. 'Godsamme! Louise! Je bent een Zwadderich!'
'Ja, dus?' vraag ik schouderophalend.
'Iedere Zwadderich kent hem! Kijk dat is hem', zegt mijn vriendin en ze wijst op een witharige jongen.
Hij zit tussen die lelijke Blaise en de Stupid Korzel en Kwast.
'Kan hij geen betere vrienden krijgen?' vraag ik.
'Je bent nu al verliefd op hem!' schatert Teresa en weer zijn wij het middelpunt.
'Op wie?' vraagt Veerle aan Teresa. 'Ik wist niet dat Louise verliefd kon worden.
'Op Draco', grinnekt Teresa en heel de tafel van Zwadderich heeft het gehoord.
Snel kijk ik even naar Ginny, Neville en Luna. Ze hebben het gelukkig niet gehoord.
'Teresa', fluister ik zo zacht als ik maar kan. 'Ik ben niet verliefd op hem'.
'Hè, mietje', moppert Teresa. 'Je kon beter in Huffelpuf komen'.
Ik voel dat ik rood word. Iedereen zegt dat tegen me. Misschien had de soorteerhoed een vergissing gemaakt?
'Ik ga', zeg ik een beetje boos.
'Louise, zo bedoelde ik het niet', zegt Terese, maar zonder enige medelijden.
'Weet ik, maar ik zit vol', antwoord ik luchtig, met een blik op mijn bord.
'Vergeet niet, vandaag is het 'Begin' feestje hè!'
Ik knik. Maar ik ben toch niet van plan te gaan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen