Het aller eerste hoofdstuk! :D

Vanuit de reusachtige hogwartsexpress zwaaiden ik nog even naar mijn ouders, maar al snel waren we de bocht om en kon ik ze niet meer zien. Ik sleepte mijn hutkoffer mee en plofte neer bij Albus en James.
'Haii Jongens', zuchtte ik. 'Beetje zin in school?'
Albus was helemaal opgewonden. Hij stuiterde zo wat door de coupe heen en bleef maar vragen stellen over Hogwarts. Ik werd er helemaal en van en moest echt even weg.
'Ik ga naar de wc', loog ik en zo snel als ik kon stormde ik de coupe uit.
Nina en Hannah zaten een paar coupes verder gezellig te kletsen; zei hadden geen laat van een stuiterend neefje. Ik klopte aan maar wachtte niet op antwoordt en ging al naar binnen.
'Hey Rose!' zei Hannah. 'We dachten al dat je niet zou komen'.
'Ik was bij James en Albus, echt ik word gek van ze'.
Mijn vriendinnen grinnikte luid.
'Dat is niet grappig!' Zei ik lachend.
'Hebben jullie trouwens het snoepkarretje al gezien?' vroeg Nina. 'Ik heb echt reuze honger'.
Nog geen minuut nadat ze dat had gezegd verscheen het gebruikelijke karretje in de deuropening. We kochten allemaal een paar chocokikkers en ketelkoeken.
'Ik moet trouwens weer gaan', zei ik. 'Ik moet nog aan James en Albus vertellen dat ik bij jullie ga zitten'.
Lachend keken ze me na toen ik mezelf met tegenzin naar mijn neefjes sleepten. James had Albus een paar ketelkoeken gegeven zodat hij even niet door de coupe heen stuiterde.
'Rose eindelijk!' zei hij dankbaar toen hij me zag.
'Waar was je'.
'De wc', zei ik simpelweg. 'Dat had ik toch gezegd?'
'Ren half uur op de wc?' vroeg James achterdochtig.
Ik voelde dat ik rood werd en hees snel mijn hutkoffer uit het bagagerek.
'Hoe dan ook', zei ik. 'Ik ben bij Hannah en Nina'.
Zo snel mogelijk rende ik de coupe uit. Ik voelde me best schuldig tegenover James, maar had ook geen zin om met een hyperactieve Albus te zijn opgescheept.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen