Foto bij 006

JEEH! AL DRIE ABOOS!

Ron was heel de dag afwezig in zijn gedrag. Hij viel tijdens Geschiedenis van de Toverkunst in slaap en goot bij Toverdranken een heel flesje flubberwormenspeeksel in zijn drank, wat een boze Sneep opleverde.
'Ron je moet echt meer slapen', mopperde ik terwijl we naar de grote zaal voor het middageten liepen.
'Nee, Lien, echt, ik ben super fit', zei hij.
'Je viel in slaap tijdens de les van Kist', zei ik.
Hij slikte.
'5 minuutjes maar', zei hij uiteindelijk. 'Kom nou maar, we hebben het er vanavond wel over'.
We gingen aan de Griffoendor tafel zitten.
'Nou Ron', zei Fred. 'Inslaap gevallen bij kist?'
'Ja', zei Ron. 'Jullie hadden gelijk, hij is echt saai'.
Ik klakte afkeurend met mijn tong. Zelf vond ik de dingen die Kist vertelde interessant, maar dat vond ik van alles.
Ron negeerde me.
'En een boze Sneep?' vroeg George lachend.
'Hij goot een heel flesje flubberwormenspeeksel in zijn ketel', zei ik.
'Lien dat was niks', verzekerd Ron me.
Ik kijk hem aan.
'Noem me geen Lien', zei ik lachend. 'Kom, we gaan naar verweer tegen de zwarte kunsten'.
'Is goed Lien', zei Ron terwijl hij opstond en we lachend de grote zaal verlieten.
We kwamen de gang in en meteen zag ik het probleem: Harry en Malfidus leunde nonchalant tegen de muur. Harry zag ons en kwam vrolijk naar ons toe.
'Hoi, jongens', zei hij blij.
Ron stond stil en keek hem nijdig aan.
'Wat moet je Potter?'
Harry keek hem verbaast aan en keek toen vragend naar mij.
'Kom Ron', zei ik terwijl ik Ron mee wou trekken, maar hij bleef stug staan.
'Nou?' vroeg hij. 'Zit je samen met je vriendje Griffoendors uit te lachen?'
'Ik heb niks tegen Griffoendors', zei Harry beledigend. 'En Draco ook niet'.
'O, zeker wel', zei Ron ijzig.
'Ron kom nou', smeekte ik.
Ron schudde verwoed zijn hoofd.
'Ron wat bedoel je?' vroeg Harry. 'Ik dacht dat we vrienden waren'.
'Dat dacht je', zei Ron. 'Maar dat is blijkbaar niet zo'.
'Waar heb je het over?' vroeg Harry verward.
'Ron, we komen te laat', zei ik.
Malfidus had nog steeds niet door wat er gebeurde en stond met een elastiekje te friemelen.
'Ik zou niks zeggen Potter, je weet best wat ik bedoel'.
Harry begon boos te worden.
'Rot op Wemel', zei hij boos.
'Ga zelf weg', zei Ron, maar hij pakte mijn hand en trok me mee naar het lokaal van verweer tegen de zwarte kunsten.

Reageer (3)

  • Baelfire_

    Whaahha i love Lien! Ron je bent echt stupid bezig

    8 jaar geleden
  • Hermelienlover

    Lien. Geniaal . Ron kom op nou doe niet eens zo klein kind achting

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    Waaaaaaat Ron die zich tegen Harry gedraagt als Malfoy deed?
    Raaaaaaaar

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen