Foto bij 009

xD

De dag was saai, niet bijzonders te leren enzo. Gelukkig viel Ron niet meer in slaap. Tijdens de lunch pauze rende hij naar de grote zal.
'Ron!' siste ik. 'hier blijven'.
Verbaast liep Ron terug.
'Wat is er, Lien?'
'Her-me-lien', zei ik. 'Hoe dan ook, je zou proberen vrienden te worden met Harry en Draco en ik heb met ze afgesproken, dus jij gaat mee!'
Ik trok hem aan zijn gewaad mee naar buiten. Huppelend ging ik naar Harry en Draco.
'Hermelien!' riep Draco blij.
Hij en harry stonden op en gaven me allebei een knuffel. Vanuit mij ooghoek zag ik Ron boos kijken.
'Hallo, Ronald', zei Draco.
Hij schudde Rons hand.
'Wat lees je?' vroeg ik met een blik op Draco's boek.
'Zwerkbal door de eeuwen heen', zei hij. 'Gaan jullie morgen naar de zwerkbalwedstrijd Griffoendor tegen Ravenklauw'.
'Ja', bromde Ron nors.
'Geweldig!' riep Harry. 'Misschien kunnen we samen gaan'.
'Nee, echt n-'.
'Lijkt me leuk!', zei ik snel.
Ron keek me boos aan. Ik trok een Hou-Je-Mond-Nou-Maar gezicht en rolde met mijn ogen'.
'Harry mag ik die lenen?' vroeg ik.
'Ja hoor', zei Harry.
Hij gaf de ochtendprofeet aan. Ik liet me tegen de beuk aan zakken.
'Hermelien pas op!' schreeuwde Ron. 'Dat is de beukwilg!'
Ik grinnikte. Ron wou gewoon dat we weg gingen bij Harry en Ron. Maar plotseling voelde ik een harde beuk tegen mijn zij en werd ik de lucht in gesleurd.
'AAAAAAAAH!' schreeuwde ik.
'Hermelien pak mijn hand!' schreeuwde Draco.
Hij stak zijn hand uit en ik probeerde hem te pakken, wat niet lukte. De beukwilg zwiepte me alle kanten op terwijl ik alleen nog maar harder gilde. In de verte kwam iemand aangehold.
'Wat is hier aan de hand?!' zei professor Anderling.
Ze pakte haar toverstok, richte die op de beukwilg en de greep om mijn middel verslapte waardoor ik op de grond lande.
'Juffrouw Griffel', zei Anderling kwaad. 'Wat deed u in die boom?'
'Ik-Ik', stamelde ik.
'Ze wist niet dat het de beukwilg was, professor', zei Harry. 'Zei leunde er tegen aan en de volgende seconde werd ze met een ruk de lucht in gesleurd.
'Ja natuurlijk', mompelde professor Anderling. 'Hoe dan ook, blijf bij die vervloekte boom vandaan, nergens pijn juffrouw Griffel? moeten we even langs de ziekenzaal?'
Ik schudde mijn hoofd.
'Nee, nee bedankt, het gaat wel, echt waar'.
'Nou, oke', zuchtte ze. 'Ik moet weer gaan'.
Ze liep weg en verdween in de verte.
'Kom Lien', zei Ron.
Hij trok me mee.
'Tot bij de Zwerkbalwedstrijd!' riep ik tegen Draco en Ron terwijl ik door Ron werd meegesleurd'.

Reageer (4)

  • Baelfire_

    Ik zie Dramione!!!

    8 jaar geleden
  • Hermelienlover

    Oeehhhhh ik zie een vonk

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    Awh Draco is lief hier :')

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    Woehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen