Lauren Brown

We lopen met z'n drieën over straat op weg naar Nina. We horen de harde muziek al in de verte. Omdat het een pool party is, hebben we onder onze kleding een bikini zitten. We komen steeds dichterbij het huis van Nina. Er staan veel fietsen en auto's voor de deur. Het zal behoorlijk druk zijn. We lopen meteen via achter de tuin in. Heel even blijf ik staan. Ik wist niet dat Nina zoveel mensen kende. Ik kijk de tuin rond, om te kijken of er bekenden zijn. Tot nu toe zie ik alleen een paar klasgenoten en verder niemand. Ik zucht opgelucht. We lopen het huis binnen. Hier zijn ook zat mensen. We wringen ons door de menigte heen naar de tafel waar al het alcohol op staat. Ik pak een plastic bekertje en de fles wodka. Ik gooi de wodka in mijn bekertje en pak daarna de blikjes redbull. Ik gooi de redbull erin totdat het plastic bekertje vol is. Als we alle drie ons drinken hebben, lopen we terug naar buiten. Ik heb zelfs Nina nog niet gezien in deze menigte en het is haar feest. Het zal wel. We lopen naar een staantafel die nog vrij is. Af en toe komen er mensen bij ons aan de tafel staan. De meeste kennen we van school. Een warme hand plaatst zich op mijn schouder. Ik draai mij hoofd om. Mijn ogen worden groot, mijn hart bonst in mijn keel. Ryan haalt zijn warme hand weer van mijn schouder af. Ik probeer een glimlach op te zetten, wat moeilijk gaat. Ik draai me helemaal om. 'Haai'. Zeg ik met een trilling in mijn stem. Hij drukt een kus op mijn wangen. Ik heb Ryan nog steeds niets vertelt over mij en Justin. Ergens ben ik super blij dat Justin er nu niet is. Dan had het zo ongemakkelijk geweest. 'Met wie ben je hier?' Vraag ik dan maar om de stilte tussen ons te verbreken. 'Met wat vrienden van me'. Ik knik en staar naar mijn nagels. 'En jij?' Vraagt Ryan dan. Ik kijk achter me en wijs Jane en Sam aan. 'Gezellig!' Zegt hij dan. Wederom knik ik. 'Ik ga even wat drinken halen, wil je misschien ook nog wat?' Ik schud mijn hoofd en bedank hem. Zodra hij weg loopt draai ik me meteen om naar Jane en Sam. 'Awkwarrrrrd!' Roept Sam door de harde muziek heen. 'Niet zo'n beetje ook!' Mopper ik. 'Ah, wees blij dat Justin er niet is! En wij zijn er ook'. Ik knik en druk een kus op de wang van Sam. Ik loop de menigte in zoek een mooie plek uit om te kunnen dansen. Ik heb altijd ruimte nodig als ik ga dansen. Ik zwaai regelmatig met mijn armen heen en weer en spring in het rond. Ik noem het eerlijk gezegd ook nooit dansen. Het ziet er ook te lomp uit en het erge is dan nog dat ik me er niet voor schaam. Ik word omver gelopen. Ik struikel en val bijna op de grond. Iemand houdt me gelukkig staande. Ik draai me om en kijk recht in de ogen van Chaz. Kan deze avond nog erger worden? Betekent dat dan ook dat.. 'Ben je met Justin?' Vraag ik bijna hopeloos. 'Hee, Lauren. Ook leuk om jou weer eens te zien. Ik ben inderdaad met Justin. Is Jane er ook?' Ik staar hem aan. Ik geef hem een stomp op zijn arm en wijs naar de staantafel waar Jane en Sam staan. Hij bedankt me en loopt richting de staantafel. Justin is er dus ook. Ik moet hier weg. Ik volg Chaz die eigenlijk al bijna bij Jane staat. Ik dans op de muziek terwijl ik naar Jane en Sam toeloop.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen