Foto bij Halloween

Ik sla even de draken scène over want iedereen kent die scène wel en nu het Halloween is dacht een leuke Halloween speciaal te doen.

HAPPY HALLOWEEN

POV Hermelien

Het na al die dagen eindelijk Halloween veel mensen hebben er op uit gekeken ook de golden trio.' Gelukkig heeft Harry de draak overleefd' hoor ik een paar mensen zeggen. Zal dit misschien het eerste jaar zijn zonder iets gevaarlijks met Halloween? denk ik bij mezelf. Dan zie ik Ginny lopen ik sta op en loop naar haar toe. 'En gaat er nog wat gebeuren met Halloween?': vraag ik haar. 'Ja Perkamentus wilt een toespraak houden, een speciale toespraak'. 'Speciaal?' 'Ja maar ik ga doei Her'. 'Doei Gin'. Een speciale toespraak waarom? Ik besluit om Harry en Ron wakker te maken het is Halloween en ze moeten van de dag genieten. Als ik in de jongensslaapzaal kom, zijn gelukkig alleen Ron en Harry nog aan het slapen. Ik pak een kussen van Marcels bed en sla vol op Harry's hoofd, Harry schiet omhoog en ik zeg heel lief:'goeiemorgen Harry het is Halloween'. Harry kijkt me eerst boos aan maar geeft me dan een kus op me wang. Bij Ron trek ik gewoon het kussen onder zijn hoofd vandaan. Hij schiet boos omhoog. 'Waar was dat voor':schreeuwt hij. 'Het is Halloween Ron en Perkamentus heeft een speciale toespraak vandaag'. Harry en Ron komen en bed en ik besluit om naar de leerlingenkamer te gaan. Het duurde best lang voor hun klaar waren het zijn toch geen meiden die doen er lang over jongens niet. Eindelijk komen Harry en Ron naar beneden. Samen lopen we naar de grote zaal toe. Iedereen kijkt om zich heen het is best raar dat echt iedereen hier zit dan staat Perkamentus op en begint met zijn verhaal.' Geachte leerlingen wij de leraren hebben bedacht om dit toch te doen we hebben een tweede tornooi bedacht de mensen die gekozen zijn voor het schooltornooi kunnen ook meedoen. De bedoeling van dit toernooi is dat alle volbloed en halbloed mee kunnen doen van elke afdeling worden drie mensen gekozen voor hun team. Maar er wordt niet met toverstokken gezwaaid maar met je vinger.' Iedereen kijkt Perkamentus raar aan is die ouwe gek geworden hoe kan je toveren met je hand? 'Ik weet dat jullie nu denken dat ik gek ben maar er is een nieuwe leraar die jullie hier mee helpen graag aplaus voor: Artur Wemel hij zal jullie die les geven. Dat was eigenlijk wat ik te melden had o ja eerste jaars mogen jammer genoeg niet mee doen je krachten worden in dat jaar nog niet ontwikkeld.' Als hij klaar is kijk ik Ron aan hij is een beetje wit weg getrokken omdat zijn vader nu hier op school is. In mijn oog hoek zie ik dat Perkamentus een beker pakt waar dus de namen in moeten. 'O ja was ik vergeten nu het toch Halloween is dan mogen jullie langs lokalen snoep vragen. Veel eerste jaars vinden het een leuk idee en gaan naar hun slaapzaal om hun kostuum te pakken. Ik zit zelf erg te denken zal ik het tegen Ron vertellen en dan het toch doen.......

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen