Het heeft echt veel te lang geduurd sorry daarvoor
(huil)
maar nu is er wel een extra lang hoofdstuk
(yeah)

Will reed rustig over een bospaadje, toen hij Trek aanspoorde voelde hij dat zijn rug stijf was en mompelde"ik moet echt een keer met pensioen gaan". Trek draaide zijn hoofd om en keek hem verwijtend zo van "en ik dan"?
"nou jij gaat lekker mee met pensioen" zei Will. De ogen van Trek veranderde en leken te zeggen "dan is het goed". Will ging even in de beugels staan om zich uit te rekken toen hij dat deed zag hij in de verte iemand lopen. "Dat is raar, wie komt er nou op z'on uitgestorven weg." Hij spoorde Trek aan naar galop, en binnen een minuut zag hij de persoon beter. Voor wat hij kon zien : het was een jongen, had niet veel te eten -hij was best mager-, hij kwam niet uit een heel arm maar ook niet rijk gezin. Het enige wat Will zich afvroeg was wat hij hier deed. Net toen Will iets wou roepen sloeg de jongen een heel klein paadje in. Het leek er niet op at hij hem gehoord had. Will hield halt op de plaats waar de jongen het paadje in was gegaan. Wacht even "water ik hoor water" "Ja joh" zei Trek. Will reed het paadje in en het geluid werd sterker. Toen zag hij die jongen weer aan de rand van een riviertje. Will steeg af en fluisterde tegen Trek "blijf". Als antwoord duwde Trek zijn snuit tegen Will's schouder. Langzaam sloop Will naar de Jongen toe. Toen hij bijna achter de jongen stond kuchte hij. De jongen schrok op en draaide zich vliegensvlug om. Zijn ogen werden groot toen hij zag dat er een grijze jager voor hem stond. "B bent u een g grijze jager?" stamelde hij. Will zuchtte en rolde met zijn ogen "ja ik ben een echte grijze jager, en wie ben jij? vroeg hij nors." I ik ben T thomas, meneer de grijze jager" Will bekeek de jongen nog een goed. "zou ik jou ergens van kunnen kennen?" vroeg hij aan de jongen. "n nee hoor meneer de grijze jager." Will hoefde niet naar zijn antwoord te kijken want zijn ogen zeiden al genoeg, Hij was die jongen al een keer tegengekomen, "wacht nee hij kan ook een andere grijze jager tegen zijn gekomen, met onze mantels lijken we toch allemaal op elkaar." dacht Will. "En weet je wat ik me nog het meest afvraag" vroeg Will nu met een sluwe grijns op zijn gezicht. De jongen trok wit weg "wat jij hier helemaal alleen doet"? De jongen trok nu helemaal wit weg. " eh eh ik.. wat ik hier h helemaal alleen d d doe". Will knikte "uhu". "m maar ik ben toch helemaal n niet alleen"? Stotterde de jongen. "Oh en wie is dan bij je" vroeg Will sarcastisch en keek om zich heel. "U u bent hier toch en u uw paard ook". "hu mijn paard"? Will keek de jongen vragend aan. "j ja daar" de jongen wees naar de bomen waar Will Trek had achtergelaten. Will keek om, zijn gezicht betrok en mompelde " Trek wat had ik nou gezegd". Toen floot hij drie tonen. Trek kwam meteen in volle galop aangesneld. Het leek of hij ergens voor vluchtte vond Will maar schudde die gedachte van zich af.

Reageer (1)

  • 4na

    cool, je bent goed, maar niet beter dan ik natuurlijk
    :P

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen