Lientje is back
Lalalala
Lientje is er weeeeeer

Lientje is back
Pompiedom
Lientje is weer terug

Niemand zei iets. Professor Anderling keek dan wel de kamer rond, maar ik had sterk het gevoel dat ze eigenlijk alleen maar focuste op mij. Ik probeerde me een beetje te verschuilen achter Marcel.
'Ik ben zwaar teleurgesteld in jullie', zei ze.
Ze zei dan wel jullie, maar bedoelde Hermelien.
Professor Anderling beende de kamer binnen, liet het eten en drinken verdwijnen en tilde de muziekboxen op.
'En nu gaan jullie slapen'.
Ze liet ons daar achter. Er klonk meteen geroezemoes en veel mensen keken me vuil aan.
'Tot moren Lien', zeiden Ron en Marcel, terwijl ze naar de jongenszaal liepen.
Ik liep naar Parvati en Belinda.
'Jammer', zei Parvati. 'Maar jij kan er niks aan doen'.
Ze leek mijn gedachten wel te kunnen lezen, daardoor wist ik dat ze een echte vriendin was.
'Zij kan er niks aan doen?!' schreeuwde Belinda plots uit. 'Door haar zijn we gesnapt! Waar was ze al die tijd? Het aan professor Anderling doorgeven zeker!'
Ze keek me vuil aan. Ik besloot dat het het beste was om niks te zeggen en wou weg lopen.
'Triest geval!' riep ze me na. 'Denk maar niet dat mensen ooit nog met je willen praten! Jij vieze vuile verader!'
Ik liep verder terwijl ik mijn best deed om het te negeren en mijn tranen in bedwang te houden.
'Ja vlucht maar!' riep Belinda. 'Ik wedt dat je-'
De rest kon ik niet meer horen omdat ik de deur al dicht deed. Ik liet me languit op mijn bed vallen.
Ik had het verpest.


De felle zon maakte me wakker. Het duurde een tijdje voordat ik weer wist wat er gisteren was gebeurd. Rillingen liepen over mijn rug. Ik klom uit bed en deed een schoon gewaad aan, daarna liep ik naar de leerlingenkamer. Meteen door naar de grote zaal. Het Griffoendor zwerkbalteam was al op om vroeg te trainen, en keken me allemaal boos aan.
Draco zat aan de tafel van Slitteryn. Opgelucht ging ik naast hem zitten.
'Balen van gisteren', zei hij met volle mond.
'Hoe weet jij dat nou weer?' vroeg ik lichtelijk verbaasd.
'Heel de school weet het al', zei hij lachend.
Ik smeerde snel een boterham met chocopasta en at hem op.
'Haast?' vroeg Draco.
'Ja!' riep ik. 'Ik moet optijd bij het ETT zijn! Bye!'
Ik rende weg.
'Hermelien wacht!' riep Draco.
Buiten de grote zaal stond ik stil. Draco gaf me een knuffel.
'Succes'.

Reageer (3)

  • Gunderson

    Ik bn het eens met hermelienlover
    Belinda is gewoon ongesteld

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    snel verder.

    8 jaar geleden
  • Hermelienlover

    Draco gaf haar een knuffel super lief
    Belinda ga is normaal doen echt hoor Lientje heeft niks gedaan jij was het gewoon ik kan dat zien. Volgens mij is Belinda jaloers op Lien omdat Ron aardig is ofzo, of ze is ongesteld. xD
    Snel veder(Y)

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen