Foto bij Review Scream Queens [Serie]

Dit is de review over Scream Queens! Wat vind jij er van?!

There is nothing funny about Halloween. This sarcastic festival reflects, rather, an infernal demand for revenge by children on the adult world.

Scream Queens

In het eerste seizoen van Scream Queens duiken we in de wereld van de vrouwelijke Kappa-studentenclub van de Wallace University. De studentenclub wordt met ijzeren hand geregeerd door de Queen Bitch, Chanel Oberlin (Emma Roberts) en enkel de elite kan toetreden tot de studentenclub. Dat is echter niet naar de zin van het schoolhoofd Cathy Munsch (Jamie Lee Curtis). Zij wil dat de studentenclub haar beleid aanpast en alle studenten toelaat. Beide dames starten een conflict met verregaande gevolgen. Plots wordt de campus opgeschrikt door een reeks moorden, die hen doet herinneren aan een onopgeloste moordzaak van twintig jaar geleden, en de terugkeer van de Rode Duivel.

Review
Zelf ben ik geen type om horror te kijken, maar toen ik hoorde dat Lea Michele (die Hester Ulrich speelt) erin zou komen, moest ik het kijken. Ik wilde zien hoe zij haar personage zou vertolken en hoe ze iemand anders ging worden dan Rachel Berry. Want men zag haar nog steeds als Rachel Berry van Glee. Natuurlijk komen er ook andere beroemde sterren om de hoek kijken, dus dat was de voornaamste reden om Scream Queens te kijken.

Wat ik van Scream Queens vind? Tot nu toe vind ik het hartstikke leuk om de serie te kijken. Er zitten zeker wel stukken in die horror bevatten, maar er zit ook comedy in, wat het leuker maakt om het te kijken. Bij elke nieuwe serie zijn de eerste afleveringen wat minder, maar hoe langer een serie duurt, hoe beter het wordt. Elk personage groeit met de afleveringen mee, waardoor het spannender wordt. Het irritante is dat we nog steeds moeten wachten wie de Red Devil is. Na elke aflevering wil ik daar meer te weten komen, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling van de schrijvers van Scream Queens. Ze willen dat je je aandacht hierop vestigt en dat je door gaat kijken, totdat je het weet wie het is. Er zitten ook een paar schokkers, waarbij je echt niet verwacht dat iemand dat zou doen.

Of ik het jullie zou aanraden om te kijken? Ja, waarom niet? Het is spannend, leuk en tegelijkertijd komisch (in sommige scènes). Als je het niet leuk vindt, kan je er altijd mee stoppen, maar het is wel het kijken waard.

Heb jij deze serie gekeken? Laat hieronder horen wat jij ervan vindt!

Wij zoeken nog mensen die ons review-team willen versterken. Wil jij graag eens je kritische mening geven over een recente bioscoopfilm, boek, serie of story, neem dan contact op met Aserah of AngelFall!