Het is allemaal begonnen in de Sterrenclan...

De zachte avondlucht zweefde over de Maanboom. Lichtgevende, in sterren badende gestaltes liepen langzaam naar de boom en gingen rustig en kalm zitten. Een modderkleurige poes ging op een lage tak zitten en zwaaide met haar staart. "Welkom bij de zoveelste bijeenkomst van de Sterrenclan'', mauwde ze. Alle katten knikten. Zodra ze gestopt waren ging de modderkleurige poes verder. "Ik heb twee katten uitgekozen". "Twee katten die mij geschikt lijken voor deze noodzakelijke opdracht". Ze stopte even en sloot haar ogen, zuchtte diep en opende haar ogen weer. "Luchtvleugel, de poes van de Zeeclan, is mijn eerste keus". De katten onder de poes murmelde instemmend. "Maar wat is de opdracht dan Modderster"? riep een zwarte kater uit de menigte. "Ik wil dat......". Modderster kon niet uitpraten. Er klonk geritsel in de struiken dat steeds luider werd. Modderster sprong van de tak af en liep ineengedoken met haar blik strak gericht op de struiken eropaf. Het was doodstil. Alle katten van de Sterrenclan wachtten gespannen af. Opeens sprong er een duistere kat uit de struiken. Hij keek Modderster recht aan en siste. Niet veel later sprongen overal duistere katten vandaan. Ze waren allemaal omgeven door duister en hadden rode of blauwe ogen. Modderster dook ineen en gromde. De duistere kat sprong op haar en drukte haar tegen de grond. "Wij zijn de Duisterpoten", mauwde de kat. Het was blijkbaar een kater. Modderster trok haar kop in door zijn donkere stem. "Geef je over, en er hoeven geen onschuldige doden te vallen". Modderster stak haar achterpoten in de buik van de kater. Die grauwde en het gevecht begon. De Sterrenclan tegen de Duisterpoten...

Modderster lag in een hoekje. Ze had 2 schrammen op haar flank en over haar neus. Ze riep Uilvleugel, de hoofd medicijnkat van de Sterrenclan. "We moeten terugtrekken", zei Modderster. Uilvleugel knikte en mauwde iedereen bij elkaar. De Sterrenclan vluchtte. Weg uit hun gebied. Uit hun thuis. De duistere kat grauwde een overwinningskreet. "Wij heersen vanaf nu over dit gebied"! "Wij zijn de baas hier"! "Wij hebben de macht"...

Reageer (2)

  • XTeenwolfX

    Ja hoor. Kies zelf maar welke clan. Kijk in de beschrijving voor de clans en leiders

    8 jaar geleden
  • Leaticia

    Mogen de medicijnkat Sneeuwvacht en de commandant Spikkelvacht erin voor komen?

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen