Deze maand hebben we twee winnaressen!


Gevangen in onzichtbaarheid geschreven door lovelyreads.

We zaten rustig met gedempte stemmen te praten en te eten aan tafel, totdat er plots veel kabaal uitbrak beneden. Stampende voeten, luide stemmen, geschuif van meubels. Ik zag hoe mijn moeder een blik met mijn vader uitwisselde. Enkele seconden keken ze elkaar aan, totdat mijn moeder met trillende vingers haar lepel liet zakken en voorzichtig op tafel legde zonder een enkel geluid te maken. Langzaam schoof ze haar stoel naar achteren en mijn vader deed hetzelfde. Hun ogen ontmoetten elkaar nog een tel, een combinatie van angst maar ook een vreemd soort acceptatie zag ik in hun blik. Daarna richtten ze zich tot Joseph en mij... (Lees verder)

én

Ontkenning, angst, barsten en apathie geschreven door Chachki.

Hoe later het wordt, hoe meer ik van mezelf lijk te verliezen. De barsten worden groter als ik meer tijd heb om na te denken. Wanhopig hou ik mezelf zo lang mogelijk bij elkaar, tot het tijd is om te gaan slapen. Ik wacht tot mijn ouders in bed liggen, want dan is de kans kleiner dat ze mijn gesnik horen. Soms lig ik daar gewoon, mijn ogen gesloten en mijn lichaam opgekruld verstopt onder de dekens. Een vlak gevoel komt over me heen en ik weet niet meer wie ik was en wat ik geworden ben. Uiteindelijk val in slaap... (Lees verder)

Het nieuwe thema is 'De laatste nacht voor Kerstmis'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen