Foto bij De Tributen

Ik loop naar mijn huis, en doe de deur open.
Hey Liefje, je bent thuis!! we hebben de uitzending al voor je klaargezet!
Zucht.. oke is goed ik kom al mam!!
ik ga zitten op de bank en mam zet de Tv aan,
ik zit een beetje met mijn haar te klooien en half te kijken, totdat district 11 aan de beurt is,
Het is een meisje genaamd Olive, ze trekt opeens al mijn aandacht en ik laat mijn haar los, ze heeft hele mooie en sprekende ogen, ze kijkt verdrietig, wat zou er aan de hand zijn? zou ze verdrietig zijn omdat ze is getrokken of is er iets heel anders?.
Opeens krijg ik allemaal vragen in mijn hoofd waar ik bij anderen gewoonweg geen tijd aan besteed, zou ze broers en zussen hebben?
zou ze aardig zijn, zo ziet ze er wel uit, zou ze voorbereid zijn op de spelen? en nog veel meer vragen.

Het is etenstijd!! hoor ik mijn vader roepen vanaf beneden.
we eten spaghetti met tomatensaus, we houden namelijk van wat simpelere gerechten zeggen mijn ouders altijd.
Maar eigenlijk kunnen ze gewoon heel slecht koken. Ik zit een beetje met mijn vork in de spaghetti te draaien, ik krijg dat meisje haar ogen maar niet uit mijn hoofd. ze keek zo verdrietig, ik kan er gewoon niet tegen als mensen verdrietig kijken, ik moet weten wat er aan de hand is.
Ik neem een paar happen. en zeg dan tegen mijn ouders dat ik geen trek heb, en ga naar boven.
ik val neer op mijn bed en val in no-time in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker en denk, neee..... ik heb geen zin in school.........
Maar mijn ouders gaan me echt niet thuis laten blijven, dus ik eet snel een boterham en fiets naar school.
op school is iedereen zoals gewoonlijk aan het praten over de tributen, ze sluiten nu al weddenschappen af over wie er gaat winnen, gek dat ze zijn.
Hé Tim, heb jij gistermiddag nog de loting gezien? ja. ik krijg dat meisje Olive maar niet uit mijn hoofd, ik ook niet zei Tim.
Weet jij wat het is? Nee, ik heb echt geen idee, maar we moeten naar de les.
Goedemorgen klas! zegt mijn docent Meneer Titanium.
Ik heb jullie vandaag iets anders te vertellen dan oude geschiedenis verhalen over de hungergames.
Want we gaan morgen de tributen bezoeken!!
We verzamelen ons morgen met de hele klas op het schoolplein om 10 uur s'ochtends bij de grote boom.
En dan kunnen we allemaal even praten met de tributen en als je geluk hebt ook de spelmaker!
Iedereen uit mijn klas is opeens helemaal vrolijk en enthousiast!
En ik zie mijn Docent denken, dit had ik beter tot het eind van de dag kunnen bewaren....

Reageer (2)

  • Leaticia

    verder pls

    8 jaar geleden
  • Knorretjuhh

    Graag reacties op mijn verhaal, dan kan ik jullie tips gebruiken!
    alvast bedankt

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen