'Tim, Olive ik ga even wat inkopen doen, misschien wel handig.'
'Ja is goed hoor Sam, doe je ding.'

Ik loop naar de supermarkt en zie wat Capitoolmensen die Olive aan het zoeken zijn.
Opeens pakt één van hen me op en neemt me op zijn schouder, ik zie Tim en Olive net uit het bos komen rennen, ze kijken me na.
'Wat gebeurd er?' roep ik.
De man die me meeneemt reageert niet, hij gooit me in een busje en pakt een injectiespuit uit zijn broekzak, en dat is het laatste wat ik me nog kan herinneren.

ik word langzaam wakker en kijk om me heen.
Ik zit in het tributencentrum. Dat zie ik meteen, dat herkent iedereen van Tv.
Na een tijdje komen er 2 mannen uit een deur die ik eerder nog helemaal niet had gezien, ze pakken me op en brengen me naar een andere kamer.
Ik word op een stoel gezet, krijg en riem om en ze gaan tegenover me zitten.
'Wat is hier aan de hand?' vraag ik
'Nou ik en Back hier naast me moesten zorgen voor een nieuw tribuut, want er is te weinig tijd om die ander nog te vinden.
Dus we zaten een beetje rond te lopen bij de supermarkt, en jij leek wel de goeie leeftijd te hebben, dus tadaa.
Je mag lekker meedoen, je bent de eerste persoon uit het Capitool die meedoet!'
'Oh wat leuk zeg', zeg ik.
'Komt eindelijk mijn droom uit hoor, uitgemoord worden door mensen die me allemaal niet mogen omdat ik uit het Capitool kom.'
'Ja misschien is het leuker om gewoon te kijken naar de spelen maar, dan had je maar niet naar de supermarkt moeten gaan'. zegt Jack
'Goh, dat snap ik ook wel ja. Maar hoe moet dat met mijn familie en mijn vrienden?'
'Ach die redden zich vast wel zonder je, je bent toch zo irritant.'
'Oh dankje, lekker aardig hoor.'
'Back breng jij haar alsjeblieft naar haar kamer, ik vind haar nu al irritant.'
'Is goed Jack.'
Back maakt mijn riem los tilt me over zijn schouder en gooit me even later op mijn bed.
'Nou bedankt voor het vervoer Back.' zeg ik boos
Back doet de deur dicht, en komt bij me op mijn bed zitten, 'Hoe heet je meisje?'
'Ik heet Sam.'
'Nou, ik heet dus Back, en mijn broer heet Jack, hij altijd chagrijnig.'
'Ja dat heb ik wel gemerkt, zeg ik grijnzend.'
'Maar Sam, ik heb misschien een plan om hier weg te komen, ik vind die hele spelen echt helemaal niks.'
'Echt?'
'Ja, ik leg het een andere keer uit. Jack roept me op via mijn horloge.'
Ik kijk ernaar en zie een berichtje met Jack erboven staan, er staat 'Kom snel hierheen Back, ik heb niet alle tijd!!!'
'Is die Jack ooit aardig tegen jou, Back?'
'Nee, nooit.... '
'Maar ik moet nu gaan, ik kom vannacht nog wel naar je toe.'
Back loopt naar de deur, en ik vraag hem nog 'Hé Back hoe oud ben jij eigenlijk?'
'Ik? ik ben 15 jaar.'
'Waarom werk je dan al hier?'
(berichtje) BAAAAACCK!! koooom!
Mijn vader is de spelmaker dit jaar.....'
en de deur knalt dicht, en word op slot gedaan.

Reageer (1)

  • Knorretjuhh

    is het beter met aanhalingstekens of zonder?

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen