Foto bij Review "Once upon a time in Wonderland" [Serie]

Dit is de review over Once upon a time in Wonderland! Wat vind jij ervan?!

The spirit of Christmas is the spirit of love and of generosity and of goodness. It illuminates the picture window of the soul, and we look out upon the world's busy life and become more interested in people than in things.

We're all mad here...

Iedereen heeft wel gehoord over de populaire serie Once Upon a Time. Het verhaal over Emma Swan, die door de plotselinge verschijning van haar zoontje wordt meegenomen naar Storybrooke. Het dorpje waar tientallen sprookjesfiguren worden vastgehouden onder een vloek die de Evil Queen heeft uitgesproken. Door de gehele serie ontmoeten we onze favoriete sprookjesfiguren in zowel het verleden als het heden. Van elk van deze figuren krijg je verhalen te horen over waar ze vandaan komen en wat ze gedaan hebben in hun leven. Maar er zijn een paar sprookjesfiguren waar maar weinig over wordt verteld. Wie is die Ierse jongen die uiteindelijk met Belle optrekt als Repelsteeltje out-of-the-picture is?
Hij kwam uit het niets in de serie en leek heel wat kijkers in de war te brengen, want een echte introductie wordt weggelaten. Nou, dit wordt dus allemaal uitgelegd in een aparte serie: Once upon a time in Wonderland. Je ontmoet nieuwe characters en volgt Alice (Sophie Lowe) -ja-ja Alice in Wonderland- in haar zoektocht naar haar geliefde Cyrus (Peter Gadiot), de lampgeest.

Mijn Review:

Ik had in het begin zo mijn twijfels over de serie, maar dit kwam omdat een serie van een film vaak wat minder goed uitkomt dan de film zelf, zo dacht ik er ook over bij deze serie. Uiteindelijk, in een periode van doodse verveling, ben ik de serie toch maar gaan kijken. Ik had volkomen ongelijk en spijt dat ik niet eerder ben gaan kijken.
Niet alleen is het een heel spannende en meeslepende serie (net als once upon a time), maar het verhaal steekt ook heel goed in elkaar. Wederom spelen hier ook personages uit de beroemde serie Lost in (Naveen Andrews als Jafar -in Lost speelde hij Sahid-). Ik merkte dat ik uiteindelijk een sterke band kreeg met de characters, omdat zij hun rol erg goed speelden, en ik vind dat dit belangrijk is in series of films. Humor wordt ook zeker niet weggelaten. De grappen van Will (de hartendief) waarmee hij zijn emoties vaak probeert te verdoezelen, maakten mij altijd aan het lachen. Romantiek en hoop is wederom de boodschap in dit verhaal. Want zowel Alice als de hartendief (gespeeld door Michael Socha) zijn in gevecht om hun one-true-love terug te winnen van het kwaad. Ik vind het een erg goeie serie en door sommige afleveringen kan ik zelfs zeggen dat ik deze beter vind dan de officiële serie. Het enige dat jammer is aan de serie, en dit geldt voor mij ook bij de originele OUAT serie, is het continue gespeech over hoop en liefde, daar moet je maar van houden. Bij OUAT in Wonderland, wordt dit echter vaak gecompenseerd met het gespot van "the bad guy", wat ervoor zorgt dat het minder opvalt.

Zou ik dit aanraden?
Ik zou deze serie zeker aanraden. Niet alleen komt er van alle genres een beetje voor, het is ook een onmisbaar stukje informatie voor de huidig draaiende serie Once Upon A Time. Het is een goed verhaal waarbij sterke emoties loskomen. Het is een aangrijpende serie waar je aan blijft hangen en telkens uitkijkt naar de volgende aflevering.

Deze review is geschreven door Laleah

Trailer:

Heb jij deze serie gekeken? Laat hieronder horen wat jij ervan vindt!

Wij zoeken nog mensen die ons review-team willen versterken. Wil jij graag eens je kritische mening geven over een recente bioscoopfilm, boek, serie of story, neem dan contact op met Aserah of AngelFall!