Ik zit thuis, alleen. Ik maak me zorgen over Moon. Krijgt ze wel vriendinnen, of wordt ze zoals ik ben/was...
Vast niet, Moon is verstandig en ze heeft haar vader. Ook zitten de kinderen van Harry, Ginny, Hermione en Ron op Zweinstein. Daar zal ze vast wel vrienden mee worden, nee, dat is ze al.
Mijn gedachten dwalen af naar Draco, er is iets met hem. Het is een slecht persoon, maar toch doet het me iets. Bij de slag om Zweinstein was hij er ook. Die Victoria, zijn vrouw, ze komt me bekend voor. Een stom wicht. Echt vreselijk, zo'n populair mens. Net als Petunia, de tante van Harry.
Ik pak de Kibbelaar en ga aan tafel zitten. Het voelt alleen, maar niet slecht.

Zweinsten vol met oornurgels
Het is in deze tijden niet verstandig om je kind naar Zweinstein te sturen. Het hele gebouw zit vol met oornurgels! Zet een speciale 'Oornurgelbril' op en je bent beschermt. Zo niet, dan krijg je de niet zo bekende 'Oornurgelziekte.' Ook wel bekend als 'griep.'
Oornurgels zijn hele kleine beestjes die in je oor kruipen en al je hersencellen opeten. Eigenlijk zijn het gewoon nurgels die in je oor kruipen. Oornurgels zien er uit als oorkruipers, maar veel gevaarlijker. Pas op dus!
-X. Lovegood
Oornurgelbril kopen:
Xeno Lovegood: Vashoornstraat 332
Beschikbaar via: uil, bezem of dreuzelpost(dat liever niet, maar als je het echt wil)
prijs: 1 galjoen


Ik twijfel, heb ik Moon er wel één meegegeven? Voor de zekerheid kijk ik in mijn voorraad. Die is leeg.

'Vader?' vraag ik als ik bij mijn vader ben. 'Xeno?'
'Wie is daar?' Xeno steekt zijn hoofd om de muur. 'Luna! Meisje, hoe gaat het met je?'
'Goed hoor, ik kwam een bril halen.'
'Voor de oornurgels? Heb je mijn stukje gelezen?'
'Jazeker, papa,' zeg ik, 'leuk geschreven, maar ik wil er één voor Moon.'
'Hoe gaat het met haar?' vraagt papa.
'Goed hoor, nou ja, dat denk ik...'
'Maak je je zorgen?' Papa komt naast me zitten en legt zijn arm op mijn rug.
Ik knik voorzichtig: 'Ja...'
'Dat snap ik wel,' zegt papa, 'maar het komt vast goed. Anders is Neville bij haar, toch?'
'Ja,' zeg ik, 'maar nu moet ik gaan.'
'Oke, loen,' zegt papa, 'leuk dat je langskwam.'
'Vond ik ook,' zeg ik. Dan pak ik mijn bezem en vlieg naar huis. Denkend over de brief die ik aan Moon ga sturen...

Reageer (1)

  • Histoire

    Ik hou van Luna, ze is een hele slimme en verstandige vrouw, hoe raar ze haar ook vinden.

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen