Foto bij beslissing

ik dacht kom op we doen een Perkamentus hoofdstukje om de spanning er in te houden. Hij kan misschien kort zijn want dat houd het spannend






perkie pov

Ik loop door de kamer heen en weer heb ik wel de goede beslissing genomen. Had ik dit wel moeten doen zou dit verkeerd zijn? Na een paar rondjes hoor ik geklop ik kijk op en zie Sneep. 'Heeft u de beslissing genomen meneer?' ''Ja'. 'Maar ik heb er spijt van'. Sneep knikte alleen maar meer niet. Ik begin nog een paar rondjes te lopen. Dan zegt Sneep opeens. 'Waarom heeft u het gedaan?' 'Ze is met deze krachten geboren ze moet ze gebruiken dat kan alles veranderen. Iedereen zal haar hierdoor anders zien.' 'Zal ik haar halen meneer?' 'Nee Severus ze komt van zelf naar mij toe'. Sneep knikt en loopt weer weg naar buiten. Ik begin meer te twijfelen, wat als ze dit niet wilt en ze boos op mij wordt. Dit kan veel veranderen. Ik hoorde opnieuw geklop en kijk op. De persoon die ik wilde zien kwam naar binnen. 'Neem plaats'. Ze knikte. 'Van professor Sneep moest ik hier heen komen'. Sneep had haar dus toch gehaald. ''Je hebt niks fout gedaan hoor'. 'Waarom ben ik hier dan?' 'Voor de waarheid die jij volgens mij al weet?'. ze knikte weer. ''Maar jou talent is beter dan van een volbloed'. Ze zei niks terug en keek naar de grond. 'Ik heb net iets ergs gedaan'. 'Wat dan professor?' 'Je naam zit er in'. Eerst begreep ze me niet alleen toen viel het kwartje. Ze zakte naar haar knieën en begon te snikken. 'Zonder mijn toestemming'. Schreeuwde ze eigenlijk meer. 'Ik had eerst om je toestemming moeten vragen, maar jou krachten zijn speciaal. Dat je ze hebt is bijzonder'. 'Maar ik vroeg er niet om'. 'Harry, Draco en ik hebben het bijna elke tovenaar heeft het.' Ze loopt de kamer uit met stampvoeten. Ik zit nog op mijn tafel waar ik het hele gesprek op heb gezeten. Dan komt Sneep weer binnen. 'Het spijt me dat ik haar gehaald had ik wist niet dat ze zo zou reageren'. 'Niemand weet hoe iemand reageert Severus, het is niet jou fout maar de mijne'. 'Ik hoop dat ze niet gekozen wordt anders is het mijn schuld'. 'Meneer neem niet alle schuld op u'. 'Ik kan niet anders'. Sneep wist dat ik gelijk had wen ging maar weg. hopelijk begrijpt ze het.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen