Ik stapte de stal in van mijn nieuwe manege. Ik ging vandaag een proefles rijden om te kijken of ik in de spring groep kon. Ik bekeek alle paarden zorgvuldig. Maar mijn aandacht werd geroepen naar twee paarden. Een appelschimmeltje die Winston L heette en een bruin paard Rinovo. Ik streelde ze een tijdje maar liep daarna maar weer door. Ik liep nog een beetje onwennig naar de kantine waar mijn moeder al op mij zat te wachten. We vertelde dat we er waren voor een proefles. En ze vertelde ons dat ik op Nala mocht rijden. Een zwarte pony met een wit kolletje. Ze lieten mij zien waar alles was en keken toe hoe ik Nala opzadelde. Ik liep met Nala naar de bak en wachtte in de bak tot ik op mocht stappen. Ik kreeg les van de instructrice Kim. Eerst moesten we heel even instappen en al gauw liet ze mij draven. Ze zag blijkbaar dat ik dat goed beheerste en liet mij nu wat meer stelling vragen in de hoeken. Dat vond ik erg moeilijk. Nala was daar ook niet de makkelijkste in ze was namelijk erg stijf. Ook vroeg ze of ik wist wat de verlichte zit was. Dat wist ik wel dus deed ik het. Verder liet ze mij nog aan galopperen en verschilde figuren rijden om verschillende kanten. Na de les liet ze mij weten dat ik mee mocht doen in de springles. We spraken af dat ik de volgende donderdag zou beginnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen