Morgen krijgen jullie nog een hoofdstukje omdat ik dan jarig ben :) (yeah)
Reactie? Kudo?

Ze draaide zich om en zag een maar al te bekend figuur staan.
'Barthos!' Ze omhelsde haar neef.
'Hee, nichtje.' Hij tilde haar op en draaide in de rondte. 'Kom we gaan naar huis, heb je alles gedaan wat je wou doen?'
'Voorlopig wel.' Ze pakte de hand van haar neef en liep met hem naar hun huis.
'Pa! Ma! Tante! Oom! Jason! Kijk eens wie op komt dagen na een maand!' riep Barthos door het huis.
Er klonk het geluid van iemand die de trap afholde en Jason verscheen onder aan de trap.
'Beau!' Jason sprong zowat in haar armen en samen vielen ze op de grond. Ze omhelsde haar oudere broer en duwde hem toen van zich af. Ze wreef met een pijnlijk gezicht over haar ribben.
'Pas op jij, The Hulk had me geslagen, hij was nogal boos.' Ze stond op en Jason omhelsde haar veel voorzichtiger.
'Sorry, maar ik ben gewoon zo blij dat je weer terug bent,' zei Jason.
Ze knikte en draaide zich om, daar stond haar moeder in de deuropening.
'Mam!' Ze liep naar haar moeder en sloeg haar armen om haar moeders middel.
'Beaudine!' Haar moeder drukte haar tegen zich aan. 'Barthos, jouw vader en oom zijn boodschappen doen. En jouw moeder zal wel ergens in het huis zijn. Misschien in haar atelier.'
'Ik kijk wel,' zei ze. Ze gooide haar mantel, boog en pijlenkoker van zich af en liep de drie trappen op naar de zolder. 'Tante Irza?' Ze deed voorzichtig de deur van het atelier open.
'Ja? Oh Beaudine! Ik had je niet gehoord, ik hoorde Barthos wel iets roepen, maar ik was wat te druk bezig. Wat vind je?' Haar tante, Irza, keek naar haar schilderij.
Het was een vaas met donkerrode rozen. Ze vond hem heel mooi, haar tante had gevoel voor schilderen.
'Heel mooi, tante Irza.' Ze omhelsde haar tante en kreeg een veeg verf op haar gezicht.
'Oh, ik wist niet dat ik de kwast nog in mijn hand had. Sorry meis,' zei Irza lachend.
'Geeft niets, ik ga nu toch al een douche nemen.' Ze zei haar tante en hoorde de achterdeur dichtslaan en de zware stemmen van haar vader en oom. Ze besloot dat de douche nog even moest wachten en sprintte naar beneden om de mannen gedag te zeggen.
'Pap! Oom Rolan!' Ze sprong op haar vaders rug en werd eraf getild door haar oom Rolan.
'Beau'tje! Wat ben je groot geworden in die maand dat je weg was!' Ze voelde de stoppelbaard, van haar oom, over haar wang schuren toen die haar een zoen op haar wang gaf.
'Rolan, mag ik mijn dochter ook even begroeten? Volgens mij kwam ze naar mij toe.' Haar vader lachtte zijn tweelingbroer uit en omhelste haar toen.
'Beau'tje toch, wat heb je nu weer gedaan?' Haar vader veegde over de veeg verf op haar wang.
'Oh, ik heb tante Irza even gedag gezegd.' Ze omhelsde haar vader. 'Ik ga nu eerst even douchen, dan zal ik jullie al het nieuws vertellen over wat ik heb uitgespookt.'
Daarna sprintte ze naar boven, om een lange hete douche te nemen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen