Foto bij #008

POV: Piper
sorry voor het korte hd maar ik heb het nu heel druk met tentames

Ik ga de volgende ochtend toch met moeite naar mijn werk. Hoe zou die nieuwe eruit zien? We zouden vast niet zo'n goed team worden als David en ik waren. Al kauwend op mijn lip loop ik het gebouw binnen. Ik groet Leah, de assistente, en ik loop verder naar mijn bureau waar ik mijn tas neer gooi. Gabriël en Jake komen binnen waarna Gab een appel naar me gooit die ik behendig opvang. Verbaasd kijk ik hem aan.
'Wat moet ik hier mee?' Vraag ik terwijl ik de appel omhoog houd.
'Gewoon even door de zure appel heen bijten.' Zegt hij.
Ik grinnik, het doet me goed dat ze me proberen op te vrolijken. Als snel hoor ik Martha mijn naam roepen en nadat ik een wanhopige blik op Gab en Jake werp, die hun duimen opsteken, loop ik naar Martha haar kantoor.
'Kom binnen agent Shay.' Zegt ze uitnodigend.
Zodra ik binnen kom zie ik een lange blonde man en mijn eerste gedachte gaat gelijk naar Shaggy, die gozer uit scooby doo.
'Zo agent Shay, dit is James, jou nieuwe partner.' Zegt Martha terwijl ze de man aanwijst.
'Agent Shay.' Mompel ik terwijl ik hem stijfjes een hand geef.
Hij geeft me een ferme handdruk terug.
'Agent Shay, Levi is erachter gekomen dat Michael nog andere gebouwen bezit, ik wil dat je met agent Jones naar de andere beach club van Michael gaat.' Beveelt ze.
Ik zucht.
'Goed, kom maar mee. Ik stel je eerst wel even voor aan de andere leden van het team.' Hij volgt me als ik terug naar mijn bureau loop.
'Jongens dit is Jones, Jones dat is Gabriël en Jake. Dat daar is Kian, die psycholoog, dan hebben we daar Levi, de ict gozer.' Hij knikt begrijpend.
'Jones en ik gaan naar de andere beach club van Michael.' Zeg ik tegen hen en ik loop richting de auto's.
'Whoo whoo whoo! Wacht eens even Shaggy.' Hij bevriest met zijn hand op de autodeur.
'Even voor jou, IK rij.' Grom ik terwijl ik de sleutels pak en instap.
Met tegenzin gaat hij aan de bijrijderskant zitten.
'Dus... we zijn nu partners he?' Verbreekt hij de stilte.
'Jup.' Zeg ik geïrriteerd.
'Oké, hoe lang zit jij al bij NCIS?' Vraagt hij nieuwsgierig.
Ik kijk hem vernietigend aan.
'Goed, dan niet. Wat is je favoriete football club?' Vraagt hij daarna.
Ik zucht geërgerd en rommel in mijn handschoenenvlakje en pak een rol drop.
'Hier, pak er een en hou voor de rest je mond.' Hij kijkt me beledigd aan maar neemt toch een dropje.
'Je moet me nog wel op de hoogte brengen van de zaak.' Zegt hij voorzichtig.
Ik parkeer de auto voor de beach club en draai me naar hem toe.
'Goed, een dooie officier, onderzoek gedaan, Russische maffia is er bij betrokken, gaan binnenkort undercover en onze hoofdverdachte is gister vergiftigd en is dood.' Zeg ik terwijl ik uitstap.
'Hoe is hij gestorven?' Vraagt Jones geïnteresseerd.
'Vergiftigt. Cyanide, of ook wel agent of death genoemd.' Zeg ik nors.
'En wat gaan we nu doen?' Vraagt hij verder.
'We zijn hier omdat ik hier gister ben aangevallen in een beach club, dit is een andere beach club met dezelfde eigenaar. Waarschijnlijk zijn hier ook illegale handelingen bezig.' Zeg ik terwijl ik op de deur bonk.
'Enne, wat zijn we nu?' Informeert hij.
'Inspecteurs.' Grom ik terwijl ik wacht.
'En...' Ik onderbreek hem.
'Shaggy, bewaar die vragen voor het verhoor en hou nu je mond!' Op het moment dat hij tegen me in wil gaan gaat de deur open en ik tover een vriendelijke glimlach op mijn gezicht.

'Sorry, we is closed.' Zegt een Chinese vrouw in gebrekkig Engels.
Ik pak snel mijn fake id uit mijn tas en laat hem zien.
'Luckily we can still do the inspection so if you can let us in, we'll be gone in no time.' Zegt Jones vriendelijk.
De vrouw kijkt hem niet begrijpend aan.
'I'm Chinese, I does not understood you.' Brabbelt ze.
'Wǒmen shì dūchá, wǒmen huì zuò ānquán jiǎnchá.' Zeg ik in rap Chinees.
Ze kijkt me even stomverbaasd aan, net als Jones.
'Nǐ yǒu yùyuē ma?' Vraagt ze arrogant.
'Wat vraagt ze?' Vraagt Jones verbaasd.
'Of we een afspraak hebben.' Zeg ik geërgerd.
'Wǒ gǎn dǎdǔ, nǐ zài zhèlǐ fēifǎ, suǒyǐ wǒ zhǐ xiǎng gǎnjǐn ràng wǒmen jìnqù.' De vrouw kijkt me verschrikt aan en laat ons snel binnen.
'And leave us!' Bijt ik haar toe en ze maakt zich snel uit de voeten.
'Wat heb je haar verteld?' Vraagt Jones nieuwsgierig.
'Dat ze waarschijnlijk toch geen vergunning had dus dat ze ons maar beter snel binnen kon laten.' Leg ik uit.
Een man komt ons tegemoet gelopen.
'Wat doen jullie hier?' Vraagt hij nors.
Weer hou ik mijn pasje omhoog.
'Inspectie.' Verduidelijk ik.
'Jullie zijn vorige maand al geweest.' Gromt hij.
'Dan hebben jullie toch iets niet goed gedaan.' Zeg ik poeslief.
'Mike, doe jij deze verdieping? Dan ga ik boven.' Zeg ik terwijl ik hem een dringende blik werp.
Gelukkig begrijpt hij me.
'Tuurlijk Riley.' Zegt hij terwijl we allebei een kant op lopen.
Noemde hij me nou net echt Riley? We moesten het echt eens over schuilnamen hebben. Ik snel de trap op en kijk in elke kamer. Uiteindelijk loopt de gang dood. Opeens zie ik iets in mijn ooghoek, een luik in het plafond. Gelukkig ben ik lang en als ik me helemaal uitstrek kan ik bij het handvat. Ik ga er met mijn gewicht aanhangen en langzaam gaat hij open. Allemaal schaars geklede meisjes beginnen te gillen. Dan hoor ik een klik achter me.
'Heeft je mama je niet geleerd dat je je met je eigen zaken moet bemoeien?' Hoor ik iemand geïrriteerd zeggen.
Langzaam draai ik me om.
'Heeft jou moeder je niet geleerd dat je geen illegale meisje hier mag houden en dat wapens gevaarlijk zijn?' Snauw ik terug.
Hij drukt de loop tegen mijn hoofd.
'Tut tut, niet zo arrogant. Volgens mij ben jij de gene met het wapen tegen je hoofd en niet ik.' Grijnst hij.
Er schittert een gouden tand.
'Ben je daar heel zeker van?' Hoor ik Jones achter hem zeggen.
'Laat je wapen vallen.' Vervolgt hij.
De man aarzelt even en Jones geeft me een seintje. Ik stoot met mijn hoofd naar voren, recht in het gezicht van Michael terwijl Jones hem ontwapend. Al wil ik het niet toegeven, ik ben blij dat ik iemand had die me dekte.
We boeien een vloekende Michael.
'Goed werk p...' Begint Jones.
'Waag het niet me het p woord te noemen. Je mag me dan wel geholpen hebben maar that's is Shaggy.'

Reageer (2)

  • Zapata

    Komt er snel een nieuw hoofdstuk? Ik ben nieuwsgierig en dan laat ik jou ook niet langer wachten natuurlijk, aangezien het een beetje lang duurt :$ Maar ik begrijp het als het door school komt hoor (:

    8 jaar geleden
  • Zapata

    Leuk hoofdstuk :D

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen