Ze werd wakker en kwam overeind. Ze gooide de deken van zich af en liep de gang op. Ze had haar kleren nog aan, en wapens lagen toch bijna overal. En zo vaak werden ze niet aangevallen.
'Natasha!' Captain America, alias Steve, kwam naar haar toe rennen. 'Hoe gaat het met hen?' vroeg hij.
'Bruce kwam gister al bij, maar viel toen weer weg. Clint slaapt veel en Tony is voor zover ik weet nog niet bijgekomen.' Ze liep stevig door en kwam Wanda tegen. Zij werd ook wel Scarlet Witch genoemd.
'Wanda, zou je kunnen kijken hoe het met de drie gewonden gaat?' vroeg ze.
Wanda knikte en liep verder.
'Waarom kijk je zelf niet, we hebben toch tijd genoeg?' Steve keek haar verbaasd aan.
'Nou, ik wil die rare Anna Stevens opzoeken op het internet,' zei ze.
'Je kan het aan Vision vragen,' opperde hij.
'Dat was het plan.' Ze versnelde haar pas en vond al snel Vision in het lab.
'Vision, kun je iets voor me op het internet zoeken?' vroeg ze, zodra ze de ruimte inkwam.
'Wat wil je dat ik opzoek?' Vision kwam overeind van de stoel waar hij op zat en ging achter een hele moderne computer zitten.
'Iemand, genaamd Anna Stevens.' Ze ging achter de stoel van Vision staan en keek aandachtig naar het scherm.
'Anna Stevens, zei je?' vroeg Vision.
'Ja,' antwoordde ze.
Vision schoof een paar schermen opzij en was stil.
'Wat is er?' Vragend keek ze naar het scherm, ze zag veel dingen die ze niet snapte.
'Anna Stevens bestaat niet...' Vision keek haar zwijgend aan.
'Wat? Maar ze zei tegen allemaal dat ze Anna heette!' Ze snapte het niet helemaal meer.
'Dat is waarschijnlijk gewoon een naam die ze heeft bedacht.' Steve legde een hand op haar schouder. 'Een schuilnaam, zoals wij ook hebben. Captain America, Black Widow, Scarle...'
'Ja, Cap, ik begrijp het. Alleen Tony is nog niet bijgekomen, voor zover ik weet, en het is haar gelukt om The Hulk te verwondden!' Ze ging op een stoel zitten en legde haar hoofd in haar handen. 'Ik word er gek van. Iedereen vind ons onoverwinnelijk, wij vinden onszelf onoverwinnelijk! Maar... Wat als we dat niet zijn?'
'Natasha, ik begrijp dat je in de war bent, maar we vinden haar wel, goed?' Steve keek haar doordringend aan.
'Jaja,' zei ze. Ze stond op en verliet de ruimte. 'Tenzij zij ons voor is,' mompelde ze zachtjes.
Ze liep naar de kamer, waar de drie mannen lagen en zag dat Tony zachtjes met Wanda praatte.
Clint las wat verveeld in een boek en Bruce was aan het slapen. De twee mannen die wakker waren keken op toen ze de kamer inliep. Zachtjes, om Bruce niet wakker te maken, liep ze naar Tony, die uitgerekend aan de andere kant van de kamer lag.
'Hey, hoe gaat het?' vroeg ze zachtjes, toen ze bij Tony was.
'Gaat wel, het doet wel pijn, wat is er met Banner?' Tony keek naar Bruce.
'Zij heeft ook hem te pakken gekregen. Ze heeft The Hulk verwondd,' zei ze.
'Oh, ik dacht dat hij eindelijk iets van zich liet horen en bij ons zat en in slaap viel in het lege bed wat er toevallig stond.'
Ze glimlachte om zijn bijdehante opmerking en zag dat Bruce wakker schrok. 'Hey, nachtmerrie?' vroeg ze, terwijl ze op het randje van het bed ging zitten.
Bruce knikte en zijn ademhaling klonk iets gejaagder.
'Gaat het?' Ze keek hem bezorgd aan en zag dat hij zijn vuisten opbolde.
'Ga weg, allemaal, alsjeblieft,' bracht Bruce uit, voor een grote groene vuist Clint uit zijn bed sloeg. The Hulk gromde en rende, door de muur, de gang op.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen