Volg hier de 3 lessen van week 3!

Hoi allemaal,

Ik kan niet elke dag meer lessen maken en bedenken. Dus ik probeer elke week een hoofdstuk te maken met de bijna alle lessen! Ik hoop dat jullie dit goed en leuk vinden! Veel succes..



Les Fabeldieren:

1. Vandaag hebben we het over kabouters.. ze leven in hollen in tuinen, kerkers of bossen. De kabouters zijn klein, leerachtig en met een groot hoofd. Je kunt ze kwijt raken door ze, aan hun enkels, boven je hoofd te slingeren en dan los te laten. Ze zijn dan te duizelig om hun kabouterholen terug te vinden. Kabouters zijn niet erg slim maar wel nieuwsgierig. Het leefgebied is de Noordelijke delen van Europa en Amerika.
Huiswerk= Wat is zijn vaak de persoonlijkheden van een Kabouter?


Les Bezweringen:

2. Als eerst de spreuk 'Accio' .. het is een Sommeerspreuk om verborgen dingen naar je toe te toveren, zelfs van grote afstand.
3. Als tweede de spreuk 'Obscuro'.. het is een spreuk om iemand te blinddoeken.
Huiswerk= Wat is een sommeerspreuk?


Les Toverdranken:
4. We gaan vandaag de 'Ogen-wijd-open toverdrank' maken.bDit is een toverdrank die ervoor zorgt dat de drinker niet in slaap valt. Ook kan het worden gebruikt om iemand wakker te maken die gedrogeerd is of een hersenschudding heeft. Deze toverdrank kan fungeren als het tegengif voor de Drank van de Levende Dood.

Hoe maak je het?
1. Doe 6 (hoek)tanden van een slang in een kom.
2. Voeg daar vier schepjes “standaard ingrediënt” (dit is een mix van kruiden, dat je in zakjes bij de apotheek kunt kopen) aan toe.
3. Doe 6 gedroogde billywigvleugeltjes in je ketel.
4. Verwarm je ketel op een gemiddeld vuur gedurende 30 seconden.
5. Stamp de ingrediënten in de kom fijn.
6. Doe vier schepjes van dit mengsel in de ketel.
7. Roer 3 keer met de klok mee.
8. Laat het mengsel 95 minuten sudderen.
9. Voeg 2 takjes akoniet (ook wel bekend als monnikskap) toe.
10. Roer drie keer tegen de klok in.
Als het goed is, is je toverdrank nu klaar!

Huiswerk= Wat is het drankje: 'De drank van de levende dood?'


Dit waren de 3 lessen voor deze week! ZET DE HUISWERK OPDRACHTEN IN DE COMMENTS EN ZET JE AFDELING NAAM ERBIJ!!!

Reageer (4)

  • Hermelienlover

    Les fabeldieren:
    Kabouters zijn irritant en kunnen niet van je spullen afblijven.

    Les bezweringen:
    Een sommeerspreuk is een spreuk om dingen naar je toe te toveren

    Les toverdranken:
    De dood drank brengt de persoon in een diepe slaap waarvan hij of zij dood in kan gaan.

    Ik zit in griffoendor

    8 jaar geleden
  • Tribbiany

    Fabeldieren:

    Kabouters gaan niet makkelijk weg en zijn erg irritant. Als ze een doel hebben wijken ze daar niet snel vanaf. Het is erg lastig om ze uit je tuin te krijgen.

    Bezweringen:

    Een sommeerspreuk brengt spullen naar je toe met bijvoorbeeld de spreuk Accio.

    Toverdranken:

    De drank van de levende dood brengt je in een diepe slaap en je overlijdt meestal omdat je in een soort coma zit.

    Ik zit in Gryffindor.

    8 jaar geleden
  • Cookienomster

    Fabeldieren:

    Kabouters zijn zeer irritant, en kunnen makkelijk slechte woorden oppakken als je deze tegen ze gebruikt

    Bezweringen:
    Een sommeer spreuk is een spreuk om voorwerpen naar jou te sommeren (dat ze naar je toe komen)

    Toverdranken:
    Een toverdrank waardoor je in een diepe slaap valt die dodelijk kan zijn.

    Ik zit in Ravenclaw

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    Les Fabeldieren:

    Kabouters stelen Smekkie's in alle smaken en zijn dol op plagen.



    Les Bezweringen:

    Een sommeerspreuk is een spreuk wat dingen naar je toebrengt zoals voorwerpen enz.



    Les Toverdranken:

    De Drank van de levende dood (ookwel: Vocht van de Levende dood genoemd) is een sterke slaapmiddel wat de drinker in een diepe slaap brengt wat heel dodelijk kan zijn.


    Ik zit in Gryffoendor.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen