Ergens, op een planeet die nog niemand heeft ontdekt, zit leven.
Geen leven zoals apen, vliegjes, hondjes en mensen,maar leven, die nog niemand van deze planeet ooit echt gezien heeft.
Op die planeet is er een hemel en een hel.
Op deze planeet wordt de hemel en de hel wel anders genoemd, namelijk de Bovenwereld (Hemel) en de Onderwereld (Hel).
Elke wereld heeft een eigen koningin of koning.
Er is een koningin in de Bovenwereld en een koning in de Onderwereld.
De koningin heeft de krachten van de Bovenwereld, en de koning heeft de krachten van de Onderwereld.
De Bovenwereld en de Onderwereld waren erg goed bevriend met elkaar.
Zo goed, dat de koningin van de Bovenwereld zelfs verliefd werd op de koning van de Onderwereld en andersom.
De koningin van de Bovenwereld raakte zwanger van een meisje, maar nog voordat het kind geboren kon worden kreeg de koning een grote ruzie met de koningin omdat de koning de leider wou zijn van beide werelden, maar daar was de koningin het niet mee eens!
De ruzie was zo erg geworden, en de koning was zo boos dat hij een groot deel van de Bovenwereld opblies en honderden onschuldigen wezens vermoordde.
De koningin pikte dat zeker niet en verwoestte zijn hele Onderwereld.
Hij kon niet meer terug vechten en moest zich verstoppen voor de Bovenwereld.

Een paar maanden later werd het meisje geboren. Ze had veel weg van het uiterlijk van haar moeder.
Dus haar moeder vertrouwde haar innerlijk niet en liet in haar opsluiten in een bol.
De bol was van super sterk metaal waar je bijna niet doorheen komt.
Het meisje werd verzorgd en bewaakt door de commandant van de koningin totdat ze haar geheugen goed opgebouwd had, toen liet de commandant zich niet meer zien, in de hoop dat ze hem niet zou herinneren als ze hem ziet.
14 jaar lang zat ze alleen vast in die bol.
Zonder iemand ooit gezien te hebben, zonder ooit de groene bladeren aan de bomen te zien hangen, zonder ooit een wezentje gezien te hebben...
Helemaal niets!
Behalve haar metalen muur en een klein gleufje wat open ging als ze eten en drinken kreeg.
Dit werd ze zat! Ze er een boel voor over hebben om de buitenwereld eens te zien!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen