6
“Dat smaakte goed,” zei ik.
Ik had net mijn laatste hap op en was als laatste klaar.
“Mooi zo,” reageerde Williams met een lach. “Mag ik je glas even, Luna?”
Ik gaf hem mijn glas en keek hoe hij mijn glas weer vulde en het aan me terug gaf.
“Dankjewel.”
“Vertel eens,” begon Emma. “Hoe hebben jullie elkaar nou ontmoet?”
“Tinder!” schreeuwde Ethan er gelijk door heen.
Ik rolde met mijn ogen. Hij gedroeg zich onvolwassen vandaag en niet meer zo netjes als vorige keer. Thomas negeerde het wijselijk.
“Haar computer deed het niet meer op werk en die moest ik maken. Ik weet nog precies hoe je keek toen ik binnen liep.” Thomas schoot in de lach. “Je was aan het les geven en toen je naar me keek begon je gelijk te stotteren en te haperen. Gelukkig hoefde je alleen maar even te wijzen naar de computer.”
Ik kreeg weer rode wangen toen hij dat vertelde. Het was inderdaad wat ongemakkelijk, maar die situatie veranderde snel.
“Maar wees eerlijk. De eerste maand ging het alleen om de seks,” kwam Ethan er weer doorheen.
Het werd opeens doodstil en William stond op om de borden af te ruimen.
“Ah, schei toch uit Ethan. Begint niet heel veel zo,” zei Emma, maar nu wat bozer.
Ik keek haar verbaasd aan, omdat ik niet had verwacht dat ze zo zou reageren.
"Hoe zit het met jouw liefdesleven?" vroeg Thomas aan Ethan.
"Mijn date had afgezegd. Ik denk dat ik voor altijd alleen blijf," antwoordde Ethan.
Ik grinnikte zacht. De wijn begon al aardig zijn werk te doen. Ik voelde dat Thomas mij een zachte een duw tegen mijn been gaf.
"Wie weet kapt jullie relatie morgen ook wel," zei Ethan die duidelijk mijn lachje gehoord had.
"Ethan!" zei Emma weer boos.
"We kennen Thomas allemaal. Ontrouwe goorlap."
"Ben je dronken?" vroeg William.
Ethan schudde zijn hoofd.
"Lichtelijk geïrriteerd." Hij stond op van tafel en ruimde de tafel af.
Emma rolde met haar ogen.
"Zo gaat het hier altijd," fluisterde ze naar me. "Neem het maar niet te persoonlijk."
Ik schudde mijn hoofd en keek naar Thomas. Wat zou Ethan bedoelen met 'ontrouwe goorlap'? Thomas was er duidelijk ook een beetje door aangedaan.
Naast het gedoe met Ethan was de avond nog leuk. Thomas zijn ouders waren ontzettend vlot en wisten wel hoe ze het gezellig moesten krijgen. Uiteindelijk gingen ik en Thomas om twee uur naar huis en was ik stom dronken.
"Wat bedoelde Ethan? Hij noemde je ontrouw." Ik was op de bank tegen Thomas aan gaan zitten en voelde me nog steeds draaierig.
"Niets," antwoordde hij.
"Ik wil het graag weten, Thomas." Ik ging recht opzitten en keek hem aan. "We moeten toch dingen van elkaar weten."
"Jij verteld ook niets over jouw verleden. Waarom zou ik het dan wel doen?" zei hij bot.
"Sorry," zei ik geschrokken van zijn reactie.
"Nee, het geeft niet." Thomas herpakte zich zelf. "Ik wil het je best vertellen, maar ik wil ook graag dat jij iets verteld over jouw verleden dan."
"Goed."
"Ethan noemt mij ontrouw, omdat meerdere relaties bij mij stuk zijn gegaan daardoor. Ik was nooit echt verliefd en ging dus uiteindelijk verder. Nooit gedacht dat ik daarmee een naam zou krijgen of zoveel ellende achter me zou laten."
Ik bleef even stil en keek weg van hem.
"Je bent veel vreemd gegaan?" vroeg ik.
Thomas knikte.
"Maar je bent veranderd?" vroeg ik door.
"Ik ben verliefd op jou. Dus ik zou zo iets nooit doen bij jou."
Ik trok mijn schouders op en zuchtte.
"Dat moet ik dan maar geloven."
"Dit is dus wat ik wilde voorkomen. Echt, Luna. Je bent zo belangrijk. Nu al. Ik zou je nooit door die ellende halen."
Hij boog zich naar me toe en gaf me een kus. Ik ging weer tegen hem aanzitten en keek voor me uit. Het bleef stil voor een paar minuten, maar Thomas was onze deal niet vergeten.
"Mag ik dan wat vragen of jouw verleden?"
Ik knikte.
"Waarom praat je nooit over je vader."
Mijn nekharen stonden gelijk rechtovereind. Mijn vader? Waarom begon hij in godsnaam over mijn vader?
"Moet het echt daar over gaan?"
Ik voelde dat Thomas knikte.
"Heeft hij je iets aan gedaan?"
Ik wilde niet praten. Ik wilde niet vertellen wat er tussen mij en mijn vader heeft afgespeeld. De tranen sprongen in mijn ogen en ze waren moeilijk tegen te houden. Met geweld veegde ik de tranen van mijn wangen.
"Oh sorry, Luna." Hij trok me van zich af en keek me in mijn ogen aan. 'Ik dacht dat je gewoon koppig was."
Ik schudde met mijn hoofd.
"Ik wilde je niet dwingen iets te vertellen wat je helemaal niet wilde."
Er zijn nog geen reacties.