Foto bij one shot-Harry Potter themawedstrijd

- Speelt zich af tijdens deel 5.

Ze voelde het kussen wat naar haar gezicht werd gegooid en stond met moeite op om te kijken wie dat kussen had gegooid. "Opstaan luilak" ,riep Tessa. "De lessen beginnen over 1,5 uur al"! Typisch Tessa, die zou nooit later uit haar bed kunnen komen dan dit tijdstip uit angst om te laat te komen en natuurlijk maakte ze haar ook meteen wakker. Wetend dat ze toch niet meer in slaap zou vallen stond ze op, pakte haar gewaad en liep naar de badkamer toe. Ze stapte onder de douche en liet de warme stralen over haar gezicht glijden. Dit maakte het vroege opstaan weer helemaal goed. Nadat ze beiden waren aangekleed liepen ze samen naar de grote zaal. Onderweg voegde Lisa, Tessa's tweelingzusje die in Gryffendor zat zich toe. "Hey Lies", zeiden ze beiden. "Hoi"! riep Lisa enthousiast. "Hebben jullie het al gezien? Op het prikbord in de leerlingenkamer"? "Wat bedoel je"? vroeg ze. "Ze gaan een test afnemen en de winnaar mag voor een week naar beauxboutons of klammfels". "Gaaf"! zei Tessa. "Ik heb altijd al eens op een andere toverschool willen kijken om te zien wat ze daar leren. "Wow", zei ze, dan kan ik eindelijk mijn Frans oefenen. Ze gingen met zijn drieën zitten aan de tafel van Ravenclaw en spraken verder over de test. "Wat voor test is het eigenlijk"? vroeg ze. "Nou, het is eigenlijk geen test", antwoordde Lisa. "De leerling met de beste punten en waar de leraren het trotst op zijn wint, want de andere scholen sturen ook hun beste leerling". "Nou dat zal sowieso een Ravenclawer worden gezien wij de slimst zijn" ,zei Tessa vol overtuiging. "Echt niet" zei Lisa, "wij zijn veel beter". Ze zuchtte, het gebruikelijke gekibbel over wat de beste afdeling is. "We moeten gaan voor we te laat komen bij Snape". Verschrikt keek Tessa op haar horloge. "Je hebt gelijk. We hebben nog maar tien minuten". Snel renden ze naar de kelders toe en kwamen daar buiten adem aan. "Ik denk dat we net op tijd zijn",zei Lisa. "U moet niet denken mevrouw Sanders" zei de stem van professor Snape die net de deur wilde sluiten. "10 punten aftrek per persoon voor het te laat komen in mijn les, en u, hij keek naar Lisa, mag vanavond mijn lokaal komen schoonmaken wegens u grote mond." Ze knikten te bang om tegen Snape in te gaan en liepen braaf naar hun tafel in de hoek van het lokaal. "We gaan vandaag een slaapdrankje brouwen. Jullie vinden het recept op pagina 574. Gezien door een domme fout de eerste regel van het recept ontbreekt zal ik die maar geven gezien jullie dranken anders nog waardelozer worden dan dat ze al zijn. Doe 3 takjes lavendel in een kom is de eerste regel van het recept, en ga nu aan het werk". "Professor"? zei Tessa. "Je moet toch 4 takjes lavendel gebruiken? Dat las ik tenminste in een boek van de bibliotheek". "10 punten aftrek wegens het onderbreken van mijn les en het verbeteren van een docent die veel meer verstand heeft dan dat jij ooit zult krijgen, maar als u er liever 4 gebruikt dan doet u dat maar". Ze gingen aan de slag en gelukkig was de drank beter dan Snape had verwacht en kregen ze een B. De rest van de dag verliep gelukkig beter dan de les van Snape en ze had zelfs nog 20 punten van McGonagall gekregen omdat de transformatie die ze moesten uitvoeren bij haar meteen lukte. Het was inmiddels al 17:00 uur geweest en ze besloten naar de grote zaal voor het diner te gaan. Ze gingen aan hun tafel zitten, en helaas moest Lisa naar de tafel van Griffendor. Ze wilden net gaan eten toen Dumbledore opstond en begon te spreken: "Jullie hebben vast in de leerlingenkamers het bericht over de uitwisseling gelezen. Het geroezemoes ging door de zaal. "We hebben jullie allemaal in de gaten gehouden. De winnaar is een leerling van Ravenclaw en zit in het vijfde jaar". Iedereen om haar heen begon al te juichen. "De gelukkige is..."

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen