Ik liep door het bos waar ik naar schooltijd dagelijks doorheen liep.
dit keer was het erg stil.
normaal hoor je de geluiden van de vogels en andere dieren maar dit keer was het anders...
mijn moeder wou dat ik van school afging omdat de directeur telkens ruzie kreeg met ouders.
ik zat erover na te denken welke school het zou worden.
toen liep ik naar huis, ik vond het een beetje griezelig worden.


toen ik thuis was zij mijn moeder dat ze samen met mijn vader een school had gevonden.
"en je krijgt zelfs een kostuum zei mijn moeder blij", "dan wordt je een nette dame" antwoorde mijn vader.
de volgende dag reden we in de auto naar de nieuwe school we reden over een griezelig mistig bospad
ik vond het niet zo erg om van school te veranderen want ik werd op mijn oude school toch gepest.
na ongeveer een half uur rijden zagen we een soort kasteel.
het was helemaal omringd met wilde planten en het zag er angstaanjagend uit
"mam het lijkt net een spookhuis"zij ik angstig.
zijn we niet op het verkeerde adres zei mijn vader onzeker
opeens verdwenen mijn ouders als schimmen...
toen begon ik bang te worden.
maar opeens vloog de deur open en zag ik een oude man met een lange baard in de deuropening staan
"Amber wees welkom zij hij vrolijk.
ik liep een beetje bang naar binnen.
je hoeft niet bang te zijn zei de man
ik ben trouwens perkamentus zei hij
Waar zijn mijn ouders zei ik opeens.
die zijn gewoon weer in jullie huis zei perkamentus doodnormaal.
we liepen door een lange gang met veel fakkels aan de muur uiteindelijk kwamen we bij een grote deur.
toen perkamentus hem opendeed zag ik allemaal mensen druk heen en weer lopen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen