Foto bij Proloog

Lily potter keek uit het raam en zag hoe de lantaarns in de straat flikkerden.
Vannacht zou het gebeuren. Ze keek naar haar twee kinderen, de jongste - Lincy - was bijna een maand.
Harry de oudste was al bijna drie.
Allebei keken ze Lily met grote ogen aan.
"Rustig maar papa en mama zullen jullie wel beschermen"
Harry die al een beetje kon praten zei tegen Lincy: "Ik zal jou ook beschermen hoor je hoeft niet bang te zijn".
Lily keek inmiddels al weer angstig uit het raam.
Ze zag een zwarte gedaante.
James die bij de deuropening stond keek triest.
Na een korte stilte keek hij naar zijn kinderen. "Jullie zullen het overleven" zei hij.
"Hij is er", fluisterde Lily.
James liep angstig de trap af en zou hem direct als hij binnen kwam aanvallen.
Lily rende naar haar kinderen en begon zoveel mogelijk bezweringen om hen te beschermen.
Ze hoorde de deur krakend open gaan en hoorde James schreeuwen.
Uit angst begon ze supersnel bezweringen te noemen.
Ze hoorde een kille stem. "Je kunt je niet verzetten.", klonk het
Angstig keek ze achter zich.
Ze zag een bleke man met een slangachtig gezicht. Hij zag er angstaanjagend uit.
Lincy begon te huilen en Harry knuffelde Lincy en keek de man bang aan.
"Avada kadavra!".
Lily sprong snel voor haar kinderen en voelde zich slap worden. Niet veel later viel ze de grond en het laatste wat ze hoorde was en kreet en twee huilende kinderen.

Reageer (1)

  • SlytherinQueen

    Misschien zou je alles wat er gezegd word tussen aanhalingstekens zetten, dat is makkelijker om te lezen.
    Voor de rest leuk geschreven!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen