De volgende ochtend zit Pan bij Belle en Ariel.
Hij gaat een heel spannend spelletje spel spelen.
Peter Pan zegt:' Kom we gaan naar het strand.'
Ariel:' Wat gaan we daar dan doen?'
Peter Pan zegt:' Dat zie je daar wel.'
En ze gaan er heen.
Pan glimlacht gemeen en loopt dicht naar Ariel toe en zegt:'Ariel, jij houdt toch zo van zwemmen?'
Ariel zegt verbaasd: 'Ja.
Peter Pan loopt nu naar Belle toe en zegt heel gemeen tegen haar net zoals altijd:' Nou Belle als ze ook nog eens mensen goed uit de zee kan redden dan blijf je leven, maar anders niet.'
Belle is nu een lost girl dus het maakt haar helemaal niks uit.
Ariel doet alsof ze een lost girl, want ze is helemaal geen lost girl geworden, dat zei ze alleen om Pan om de tuin te leiden.
Peter Pan: 'Felix kom hier.'
Felix glimlacht gemeen en zegt met zo een stemmetje als altijd: 'Wat kan ik voor je doen Peter?'
Peter Pan: Komt dichterbij en zegt:' Je moet Belle zo goed mogelijk vastbinden aan de zee bodem.'
Ariel hoorde het en raakt in paniek, maar ze probeert het niet te laten merken, want dan komt Pan erachter dat ze doet alsof.
Peter Pan: 'Oke Felix dus ik zorg ervoor dat jullie onder water kunnen praten en ademen. Alleen ik moet je wel waarschuwen. Het is maar voor 15 minuten voor beidde en jij moet voor jezelf al na 5 minuten weer hier staan. Anders loopt alles mis. Oke?'
Felix pakt Belle vast en zegt: 'Begrepen. Tot zo.'
Ondertussen zit Ariel er niet vrolijk bij, want ze is bang dat Belle dood gaat.
Peter Pan komt naar haar toe en zegt:' Trouwens dat van dat jullie stikken als jullie bij me uit de buurt blijven is niet meer. En waarom kijk je zo sombertjes?'
Ariel wordt verdrietig, maar ze wordt ook kwaad en zegt boos:' Wat als Belle dadelijk doodgaat? En wie moet haar nu redden? Of mag dat ook al niet?'
Peter Pan komt nog dichter bij haar gezicht en zegt gemeen en vol zelfvertrouwen:' Oh rustig aan als jij goed je best doet en meewerkt gaat ze niet dood, maar nu begin ik te twijfelen of je wel echt een lost girl bent of dat je me in de maling neemt.'
Ariel probeert vol overtuiging te zeggen:' Ik ben wel een lost girl, en Belle boeit me niks. Laat haar maar lekker verdrinken. '
Peter Pan zegt vol zelfvertrouwen:' Och lieve Ariel toch. Daar is helemaal niks aan. Jij gaat haar redden, maar over 1 minuut is Felix terug en dan gaat de tijd in van 10 minuten en na die 10 minuten is ze dood, maar jij gaat haar proberen te redden. Lief zeemeerminnetje. '
Ariel wordt bezorgd om Belle, maar probeert niks te laten merken.
Peter Pan begint haar door te krijgen, maar hij speelt mee met haar spelletje en zegt: 'Ariel je 10 minuten gaan in.'
Ondertussen dat Ariel Belle wilt gaan redden gaat Pan een babbeltje met Felix maken.
Peter Pan zegt:' Ariel is geen lost girl.'
Felix zegt: 'Waarom liet je haar dan gaan?'
Peter Pan komt dichter bij Felix's gezicht en zegt:' Oh Felix, het is toch veel leuker om het spelletje mee te spelen?'
Felix zegt verbaasd:'Oke. Maar wat is nu het plan?'
Peter Pan zegt: Wij gaan ook naar de bodem en hebben nu voor 1 uur adem en hun nog voor 6 minuten.'
En ondertussen bij Belle waar Ariel nu net is aangekomen.
Ariel zegt bezorgd:' Kom Belle laat me je redden? Je werkt namelijk niet bepaald mee.'
Op eens staan Felix en Pan achter haar en Pan zegt gemeen:' Ariel snap je het nu nog steeds niet?'
Ariel schrikt en gaat boos op Pan af en zegt heel boos en recht in zijn gezicht:' Wat heb je met haar gedaan?'
Peter Pan zegt:' Zie je het dan niet? Ze is een lost girl en daar ga jij niks aan veranderen. Ze gaat dood en jij blijft leven en het gaat niet leuk voor je worden, want je hebt tegen mij gelogen Ariel. Dat is niet zo aardig. Ik dacht dat jij een aardige zeemeermin was, maar ik heb het mis. Jammer hoor. Over 3 minuten is ze dood en ze wil het zelf ook nog eens. Oh dat is zo zielig, Probeer haar maar eens los te maken. Al lukt het je niet.'
Ariel wordt heel boos en grijpt Pan vast en zegt:' Stop! Ik vermoord je als zei nu niet blijft leven!'
Peter Pan zegt:' Voor deze ene keer, want dan kan ik gemakkelijker je leven zuur maken. En oh wat ga jij lijden zeg. En ik geniet ervan. Eerst wilde ik Belle kapot maken vanwege Rumple, maar misschien eerst jou. En ik moet Rumple hier ook heen halen. Oh ik heb nog zoveel te doen. Alleen het is niet leuk om jullie in een keer te doden. Nee dat zou voor jullie een fijne dood zijn.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen