Foto bij • Hoofdstuk 4 •

We gaan steeds een stukje veder met het verhaal, bij het ene hoofdstuk schrijven we over Rose en het andere hoofdstuk over Lily, dus elke keer komt het verhaal een stukje veder, zodat we niet elke keer elk stukje moeten schrijven over hoe Rose dat ene stuk ervaart en hoe Lily het ervaart. Mocht je de manier van schrijven toch niet snappen, je kunt het altijd vragen.

P.s Wauw 11 abo's en gisteren drie kudo's!! Dankjulliewel

Lily p.o.v.


Terwijl Lily terug bij de andere groep leerlingen ging staan voelde ze de groene ogen van Rose in jaar rug branden. Ze wist dat haar vader fouten had begaan, en hij had er spijt van. Maar moest ze haar daar dan zo nodig over vooroordelen? Lily dacht aan de boekenreeks 'Warrior Cats' - een van de oude boekenreeksen uit de Dreuzelwereld die haar moeder had meegenomen - een personage daarin had precies hetzelfde probleem als zij. Hij kon zich toch een waardig plekje vinden in een groep, maar nu zag ze pas hoe makkelijk het beschreven was in het boek. In het echt was het veel moeilijker. Opeens voelde ze een stomp in haar zij. Aron - ook iemand anders die ze ontmoet had tijdens de reünie van haar ouders- stond naast naar. "Stop eens met dagdromen, de sorteerhoed is al begonnen. Straks zegt hij jouw naam nog en hoor je het niet. Dat moet zó gênant zijn.", fluisterde ze waardoor ze door Hagrid een boze blik toegeworpen kreeg. Ze wou nog 'Sorry' fluisteren maar Lily gaf haar een stomp in de zij terug zodat er niet nog meer mensen boos op haar zouden worden. Toen galmde een stem door de zaal die het rustige gevoel dat Lily had deed opschrikken. De stem had ze niet eens in haar dagdroom gehoord. Normaal werden stemmen verwerkt in haar dromen. Of ze nu overdag of 's nachts waren. "Kane, Ivy". Ze streek het blonde haar uit haar ogen en keek rond naar het meisje. Uiteindelijk liep een ros meisje tussen Rose en een zwartharige jongen door. Lily zag hoe ze de hele tijd binnensmonds een woord zei. Ontcijferen kon ze niet, had ze nooit gekund en zou ze ook niet kunnen. Maar ze was wel nieuwsgierig. Toen de de zwarte hoed 'Hufflepuff' riep zag ze Ivy door het gejoel naast een blond meisje aan de met groen versierde tafel gaan zitten, en haar knuffelen. Ze fluisterde vast en zeker 'Hufflepuff''. "Malfoy, Lily!", galmde het toen door de grote zaal. Heel even stond haar hart stil, dit was haar moment. Nadat Aron haar een kneepjes in haar hand had gegeven liep ze naar de sorteerhoed en zette hem op. Stiekem hoopte ze dat ze niet in Slytherin zou zitten, dan zou ze Rose lekker kunnen terugpakken voor haar vooroordelen, maar ze hoopte ook niet dat ze in Gryffindor zou zitten, waar ze nog meer met Rose te maken zou moeten hebben. Toen ze 'Ravenclaw!' hoorde was ze terecht verbaast. Was ze dan zo intelligent? Lily voelde haar ego oprecht groeien door de afdeling waar ze in opgedeeld was. Haar vriendinnen, die ook bij Ravenclaw waren ingedeeld - hun ouders waren nu eenmaal Ravenclaws - hoorde ze het hardst van allemaal joelen, schreeuwen, fluiten en wat nog meer toen ze naar de tafel liep. Toen ze naast Lacey en tegenover Lana ging zitten konden,ze niets anders doen dan high - fiven over het feit dat Rose zich vast en zeker zo vernederd zou voelen. Maar toen ze aan de beurt was was er weer wat minder pret. Toen de sorteerhoed luidkeels door de zaal 'Ravenclaw' riep was de pret tussen de meisjes wel over. De drie meisjes weigerden te iets van applaus te geven toen ze naast Lana ging zitten. "Potter.", fluisterde Lily walgend. Ook Rose antwoordde walgend terug: "Malfoy.". Tegelijkertijd brachten ze het zelfde, kleine, schampere, maar voor allebei de meisjes een tikkeltje kwetsende woordje uit: "Ugh.". Lily zag hoe de vriendinnen van Rose - die naast haar komen zitten waren - en zijzelf hun slappelach voor geen meter kunnen uithouden. "Jullie zijn precies een tweeling!", lachte Ethan grappend naar de twee meisjes toe. Ze walgde van de gedachte altijd verbonden te moeten zijn aan Lily en onder hetzelfde dak te moeten slapen met haar - wat ze nu overigens ook al moest doen, in dezelfde kamer zelfs! -. Gelukkig kon ze haar nog altijd ontwijken. Lily kon niet eens op de vingers van alle leerlingen hier op Hogwarts tellen hoeveel keer ruzie de ze dit jaar zouden hebben. "Volgens mij is het beter als we haar geen aandacht schenken. Anders zullen er nog een beetje te veel ruzies komen tussen jullie twee.", zei Lana. Bijna meteen beginnend de drie meisjes een luid geanimeerd gesprek, wat de anderen ook deden.

Reageer (4)

  • lowkey_sun

    Haha zitten ze wel bij elkaar xD
    Grappig dat warrior cats er in voorkwam

    8 jaar geleden
  • Yasha

    Ha, ik zei het toch Rose, niet zo bevooroordeeld zijn

    8 jaar geleden
  • EvilDaughter

    Ze zitten bijelkaar, lol, karmaa (voor beude meisjes)

    8 jaar geleden
  • inktzwart

    Eerst helemaal blij omdat ze niet bij Rose zit, en dan zit Rose daar ook, haha xDD

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen