Foto bij Review "Zankyou no Terror'' [Anime]

Aantal episodes: 11 van gemiddeld 22 minuten
Leeftijdskeuring (volgens Japanse normen): R - 17+ (Geweld en grof taalgebruik)
Voice actors main cast:
Japans: Kaito Ishikawa (Nine), Soma Saito (Twelve), Atsumi Tanezaki (Lisa Mishima), Shunsuke Sakuya (Kenjirou Shibazaki)
Engels: Christopher Bevins (Nine), Aaron Dismuke (Twelve), Jad Saxton (Lisa Mishima), Robert McCollum (Kenjirou Shibazaki)

Synopsis:
In een alternatieve versie van het heden, wordt Tokio getroffen door een choquerende terroristenaanval, en de enige aanwijzing die ze hebben naar identiteit van de dader is een vreemde video op het internet. De politie, verbijsterd door de raadselachtige hint, is machteloos tegen de paranoia die zich verspreid onder de mensen.

Terwijl de wereld zoekt naar het criminele meesterbrein achter de tragedies, voeren twee mysterieuze kinderen - kinderen die niet eens horen te bestaan - hun snode plannen uit. Vervloekt om deze wereld te bewandelen met de namen Nine en Twelve, vormen ze samen "Sphinx", een geheime groep vastberaden om de mensen wakker te maken uit hun sluimer - en de trekker over te halen op de wereld.

Mijn review:
Om eerlijk te zijn was ik een beetje zonder verwachtingen aan deze anime begonnen, aangezien ik hem random gevonden had door tussen personages van voice actors te scrollen, maar ik ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb.

Allereerst wil ik het plot even bekijken. Het verhaal begint nogal vreemd en je weet niet goed wat er aan de hand is bij het begin van het verhaal. De eerste scenes zijn dan ook een soort proloog voor de rest van het verhaal, al lijken ze nogal onsamenhangend met wat je later zal zien. In mijn geval was ik ze al weer vergeten, tot ze opnieuw aan bod kwamen en er een ander licht op werd geschenen natuurlijk. De rest van het verhaal vloeit goed, elke gebeurtenis brengt weer een andere op gang en het is een constant gissen naar nieuwe aanwijzingen, zowel voor de kijker als voor het politiekorps, al krijg je als kijker wel een insight op wat Twelve en Nine aan het doen zijn. Ondanks dat je het verhaal van de twee volgt, komen er nog wendingen die je plots in je gezicht krijgt gegooid omdat je ze niet had zien aankomen.
Hou jezelf ook maar vast voor de achtergrondverhalen van de personages, want deze zijn in geen geval luchtig. Dit geeft een extra element aan de diepgang van de personages en de relaties die hier uiteindelijk ook uit ontwikkelen. Dit geeft ook een meerwaarde aan de psychologische dimensie in het verhaal, alle handelingen die uitgevoerd worden hebben vaak een reden, het enige wat je dan nog moet vinden is waaróm ze voor die specifieke weg hebben gekozen. De personages komen vaak ook verschillende keuzes te staan en de enigma's die Twelve en Nine met zich meebrengen zijn uiterst interessant en het liefst wil je hun helemaal achterhalen en als het kan zo snel mogelijk, maar dit is iets wat de makers niet hebben toegelaten en het ontrafelen van hun 'zijn' houd je bezig tot de allerlaatste episode.
Ik moest wel even wennen aan de artstyle, want om eerlijk te zijn is het er eentje die nogal speciaal is en die je niet snel ziet. Hij draagt zeker en vast bij tot de sfeer en de setting van de anime en geeft toch wel een meerwaarde aan het geheel, ondanks het feit dat je er even aan moet wennen.

Ik zou ook nog kort de muziek willen bovenhalen. De muziek in deze anime is zeer divers en herhaalt zichzelf niet vaak, zodat het niet vervelend wordt zoals in sommige anime. Het blijft boeien en ik heb na het kijken de hele lijst van muziek wel een heel aantal keer beluisterd. Voor de nieuwsgierigen onder ons, de volledige lijst kan je hier vinden: Zankyou no Terror OST

Algemene score: 8.29
Mijn score: 10
Ik heb deze na het uitkijken een 10 gegeven en zou hem dus zeker aanraden aan anderen. Ik heb van het begin tot het einde genoten van deze anime en het ingenieuze plot en de diepgaande personages vormen een mooi geheel voor deze anime!

Er zijn nog geen reacties.