Foto bij Review " Shannara Chronicles" [Serie]

Laleah heeft voor jullie een review klaarliggen van een bekende serie onder de serie kijkers. Genaamd Shannara Chronicles.

Cast: Austin Butler als Wil Ohmsford, Poppy Drayton als Amberle Elessedil, Ivana Baquero als Eretria, Manu Bennett als Allanon, Emilia Burns a;s Commander Tilton, Aaron Jakubenko als Ander Elessedil, Jed Brophy als The Dagda Mor en Daniel MacPherson als Arion Elessedil.
Jaar: 2016
Genre: Fantasy, Sci-fy, spanning, actie

De Four Lands, normaal gesproken een land van magie en vrede, wordt geconfronteerd met een grootse bedreiging: Demonen. Verbannen eeuwen geleden, werden ze tegengehouden door een magische muur bekend als The Forbidding. Maar de bron van die magie, de zogenaamde magische boom de Ellcrys, sterft, en dus brokkelt die muur langzaam af. Wanneer de Acolytes, die de taak hebben de boom te beschermen, allemaal worden vermoord, wendt de wijze Druïde Allanon zich tot Amberle, de laats overgebleven Acolyte en Prinses onder de elven. Alleen zij heeft de macht om het zaad van de Elven boom naar het verre Bloodfire te brengen, om zo de Ellcrys opnieuw te planten en de demonen te stoppen. Om haar te beschermen, stuurt Allanon de jonge Wil Ohmsford met haar mee, een afstammeling van de vroegere helden. De twee vertrekken op een reis, om zo de Ellcrys te redden en de demonen te stoppen voordat ze de Four Lands compleet vernietigen.

Mijn Review:

Hoewel ik nog niet ver ben in de serie, kan ik bij voorbaat melden dat dit een van de betere MTV series is die ik heb gezien. Ik had nooit verwacht dat het er zo uit kwam te zien, en het heeft me echt verbaasd. De hele series -alles dat daadwerkelijk buiten is gefilmd- is opgenomen in Nieuw Zeeland en schept hierdoor krachtige en wonderschone setting. Het werkelijke fantasie-wereld gevoel komt erg naar boven bij het zien van de prachtige beelden. Hoewel het soms wat overdreven belicht lijkt en hierbij heb ik het vooral over de graslanden. Maar zeker de strand-scenes zijn erg mooi.
De verhaallijn is goed te volgen en loopt niet te snel op. Ze hebben er goed voor gezorgd dat je niet te veel informatie in één keer binnen krijgt en hebben dit netjes verdeeld over de afleveringen, niks over te klagen. De informatie is wel wat lastig te begrijpen soms, helemaal als ze het over dorpjes en riviertjes gaan hebben waarvan je als kijker geen idee van hebt waar deze liggen, maar vaak wordt dit nog wel een beetje uitgelegd. Bij de meeste series vind ik het altijd wat jammer wanneer de gebeurtenissen veel te snel achter elkaar kwamen en sommige rustige stukjes te snel afgeraffeld werden, hiervan heb ik bij de Shannara Chronicles (nog) geen last van gehad. Alles is goed getimed en het is niet steeds achter elkaar door in de problemen raken, hierdoor lijkt het vaak meer op een film dan een serie.
De cast is goed uitgekozen en het is allemaal erg goed gespeeld. De romantiek scenes zijn hier en daar wat "cheesy", maar hé, het is en blijft MTV. Voor de rest zit de spanning er goed in, en zijn dit soort scenes ook prima uitgewerkt. Je blijft er echt in haken en je wilt weten hoe het afloopt.
De special effects zijn verrassend goed. De demonen die hierin zijn gemaakt, zien er soms wat monsterlijk uit (sommige zijn niet eens menselijk) en de kwaliteit van deze wezens zijn wat mijn betreft erg hoog voor een serie. Van een GreenScreen merk je in dit geval helemaal niks, en dat is natuurlijk precies wat we willen. Voor een familie die wel into fantasy is dit een leuke serie om met z'n alle te kijken.

Zou ik dit aanraden?

Ik zou deze serie zeker aanraden. Het is erg vermakelijk voor de hele familie, met wat spanning, actie, humor en romantiek erin. De effecten zijn goed en de "set" is prachtig! Natuurlijk zijn de acteurs/actrices ook plaatjes om naar te kijken, no complaining here. Het is echt een serie waar je bij wilt doorkijken tot de laatste aflevering en ze zorgen daar ook elke keer voor met een cliff-hanger. Als je van fantasy houdt, zou ik zeker een keer een aflevering proberen!