Dumbledore

Dumbledore deed de deur open nadat er geklop op zijn deur klonk.
'Ah, Katja. Wat is er?' vroeg hij vriendelijk.
'Ik kom u een pakketje brengen,' zei ze. Haar stem klonk een beetje vreemd.
'Ah, dankjewel.' Hij pakte het pakketje aan en sloot de deur weer. Hij liep naar zijn bureau en vouwde het pakketje open. Er lag een ketting in.
Waarom zou iemand hem een ketting geven? Misschien als een vriendelijk gebaar. Hij pakte de ketting op en viel op de grond. Dood.

Snape
Het was etenstijd, de hele zaal zat vol. Iedereen was net teruggekomen uit Hogsmeade, met rode wangen, van het gure weer. Hij zag alleen Dumbledore nergens, hij zat altijd aan de tafel. Misschien kwam hij gewoon wat later.
Toen Dumbledore na het eten nog niet verschenen was, besloot hij om bij Dumbledore's kamer te kijken.
'Severus, waar ga je heen?' vroeg McGonagall.
'Dumbledore was er tijdens het eten niet, ik ga kijken of alles goed gaat.'
'Ik ga mee,' zei de vrouw.
Samen liepen ze naar Dumbledore's kamer. Eerst klopten ze aan, maar liepen na een korte stilte naar binnen.
Hij zag Dumbledore liggen op de grond en rende er naar toe. Hij kon het niet geloven, toen hij merkte dat Dumbledore dood was. Hij zag de ketting liggen en zag een stuk stof op het bureau liggen.
'Oh!' McGonagall keek geschokt naar Dumbledore's lijk. Tranen stonden in haar ogen.
Hij legde de ketting met behulp zijn toverstok op het stukje stof en sloot de ogen van Dumbledore die open waren gesperd.
Tranen welden op in zijn ogen toen hij naar de man keek die plots dood op de grond lag. Hij wreef even in zijn ogen en hoopte dat McGonagall het niet had gezien.
Hij voelde een hand op zijn schouder, die even bemoedigend in zijn schouder kneep.
'We moeten het de andere leraren vertellen en de leerlingen naar hun huizen brengen. De school word misschien wel gesloten,' zei McGonagall.
Hij stond op en knikte. Ze liepen naar buiten en zorgden dat alle leerlingen in hun huizen waren en richtten zich tot de leraren die verbaasd waren over deze ophef.
McGonagall opende haar mond om wat te zeggen, maar er kwam niks uit. Daarom deed hij maar het woord.
'Albus is dood, hij is vermoord met een hele duistere magie.'
Leraren sperden hun ogen open en sloegen hun handen voor hun mond.
Later werd het aan de leerlingen verteld en nam McGonagall Dumbledore's plaats in. Er werd een nieuwe leraar Gedaanteverwisselingen aangesteld en het leven ging verder.
Alleen nu vertelde Snape aan Harry over de Gruzielementen in een brief, waarbij niet stond dat die van hem kwam.
Zo ging Harry in het zegende jaar op Gruzielementenjacht en werd Voldemort vernietigd.
En Snape leefde nog, en Draco werd gedood, omdat Voldemort dacht dat hij in bezit was van de Zegevlier.

Wordt niet vervolgd

Reageer (3)

  • HermoineGranger

    Leuk!

    8 jaar geleden
  • Ristridin

    haha, leuk!!!!!!!

    8 jaar geleden
  • _Dracarys_

    Leuk!
    Eigenlijk vind ik het wel een goed eide....snape blijft hier leven :Y)

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen