Heey lieve kindjes!
Althans, ik hoop dat jullie lief zijn geweest :)

Zijn jullie ook zo lief om te reageren? Dan geef ik koekjes aan de mensen die zo lief zijn :)

Enjoyy

Voor mensen die even niet weten wanneer het nou was.
Harry kreeg een visioen van Voldemort waarin Sirius gemarteld werd en hij stak zijn hoofd in de haard en vroeg aan Knijster of Sirius thuis was en Knijster zei nee. Toen gingen ze naar het Ministerie en ging Sirius dood. Pam pam paam

Harry stak zijn hoofd in de groene vlammen, naar Grimboudplein 12. Hij zag Knijster lopen en riep hem.
'Knijster! Kom hier,' beval hij.
Verbaasd kwam de huiself naar hem toe.
'Wat is er aan de hand?' vroeg de elf op een gemene toon.
'Waar is Sirius?'
'Die is boven bij de Hippogrief,' zei Knijster.
Harry zuchtte opgelucht, Sirius was niet in gevangenschap van Voldemort. Hij was gewoon hier.
Er klonken voetstappen op de trap.
'Harry? Wat doe jij hier? Of nou ja, je hoofd?' Sirius keek hem verbaasd aan.
'Ik zag... Voldemort had je gevangen en martelde je! Maar dat is niet zo,' voegde hij er, na een korte stilte, aan toe.
'Nee, natuurlijk niet, maar je leert toch.....'
De rest hoorde Harry niet meer, doordat zijn litteken brandde en er weer een beeld voor zijn ogen kwam.

'Zeg mij waar het is,' zei Voldemort.
'Voor de zoveelste keer,' hijgde Sirius, uitgeput doordat hij de hele tijd werd gemarteld. 'Ik weet het niet en ik heb hem niet. Je kan me beter vermoorden.'
Voldemort liet een kille lach horen en richtte zijn toverstok op Sirius.
'Wat jij wil, AVADA KEDAVRA.'
Het lichaam was Sirius viel levenloos op de grond.


'Nee!' Harry opende zijn ogen en keek geschokt om zich heen. Zijn hoofd lag nog steeds in het vuur.
'Harry! Wat was er aan de hand?' Sirius keek hem bezorgd aan.
'Hij...' Harry kon de woorden niet over zijn lippen krijgen.
Plots werd hij aan zijn kraag uit het vuur getrokken en was hij weer in het kantoor van Umbridge.
Hermoine keek hem geschokt aan. 'Ze komt eraan! Kom hier, onder de...'
Maar het was al te laat, Umbridge had hen al betrapt.

2 jaar later
(Voor eventuele duidelijkheid, Harry is niet op zoek gegaan naar Gruzielementen, maar dat onderwerp komt ook nog in een volgend hoofdstuk voor. Dumbledore had hem naelijk niks verteld en Sirius leeft nog.)

Voldemort vuurde de vloek des doods op hem af. Even leek hij te zweven, maar belandde daarna, na een kort gesprek met Dumbledore, weer in het echte leven.
Voldemort keek hem verbaasd aan en vuurde de vloek nog een keer op hem af. Nu had hij geen gevoel, nu voelde hij niks meer.
Ron zag hem vallen. Het lichaam van Harry. Alsof het in slowmotion werd afgespeeld.
Ook Sirius zag het.
Hij rende naar Harry toe en schudde aan de schouders van de jongen. 'Harry! Harry! Nee! Nee! Alsjeblieft, open die ogen! Harry!' Verdriet nam de overhand en zilte tranen stroomden over zijn gezicht. Ook Ron kwam aangerend en ontdekte al snel dat Harry niet meer voor een derde keer op zou staan om Voldemort te doden.
Voldemort werd de grote slechte baas van de tovenaarswereld.
Nu zegt Voldemort nog elke dag tegen Nagini. 'Driemaal is scheepsrecht en de derde keer was Harry Potter dood!'

Het valt me wel op dat Voldemort vaak wint... In dit verhaal dan! xD

Reageer (7)

  • Storiefan

    Dumbledore zou het toch wel verteld hebben van de gruzielementen omdat hij stervende was en Harry de enige was die zijn werk voort kon zetten. Hij was namelijk zo stom een vervloekte ring om te doen, waaardoor hij zou sterven. Door de profetie was Harry de enige optie dus zou hij hem sowieso geleerd hebben Voldemort te doden. Maar wat als Sirius had geleefd en was meegegaan op Harry zoektocht? Zou hij Lupin verwelkomd hebben, omdat hij een oude vriend was? Maak daar maar is een oneshot over.

    8 jaar geleden
  • carangi

    Haha maar als harry ron en hermione niet naar gruzelementen gezocht zouden hebben, had dat hele laatste gevecht ook niet plaatsgevonden :'D

    8 jaar geleden
  • _Dracarys_

    Dus eigenlijk was het goed dat sirius dood ging? O.o

    8 jaar geleden
  • Ristridin

    jaaahhhhh! EN GEEF MIJ KOEKIEEEESSSS!!!! haha

    8 jaar geleden
  • 4na

    En kom maar op met die koekjes.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen