Foto bij Hoofdstuk 46

(Jazz Hawthorne)

Met een zucht kijk ik naar de twee waterspuwers voor Dumbledore's kantoor. Natuurlijk weet ik het wachtwoord niet en kan ik dus ook niet naar binnen. Ik moet de neiging onderdrukken om niet tegen de waterspuwer te schoppen.
"Stomme dingen." Zeg ik gefrustreerd.
Een lach klinkt op vanachter me en met een gil draai ik me om. Daar staat Dumbledore in levende lijven. Een grote grijns op zijn lippen.
"Ben je mijn waterspuwers aan het beledigen Misses Hawthorne?" Vraagt hij met nog steeds een lach op zijn gezicht.
"Sorry professor. Eigenlijk wilde ik u spreken." Zeg ik met rode wangen, ik voel ze branden.
"Ik had u eerlijk gezegd al veel eerder verwacht." Zegt Dumbledore met een al-wetende-glimlach.
"Hoezo?" Vraag ik verbaasd.
"Je wilt weten wie je ouders zijn, is het niet?" Vraagt hij, terwijl hij mijn vraag negeert.
Met open mond kijk ik hem aan. Hij weet dus echt iets over mijn echte ouders. Waarom zou hij anders verwachten dat ik naar hem toe zou komen om over mijn ouders te praten. Mijn hart begint een tel harder te kloppen van spanning en ik knik.
"Dacht ik wel." Zegt Dumbledore met een lieve glimlach. "Smekkies in alle smaken." Zegt hij dan.
Even kijk ik hem aan met opgetrokken wenkbrauwen. Waarom zegt hij dat nu weer? Dan hoor ik gerommel achter me en ik draai me met een ruk om. Ik zie hoe een wentel trap uit de muur schuift en naar boven kruipt.
"Dat is dus het wachtwoord." Zeg ik al fluisterend.
"Altijd welkom." Lacht Dumbledore.
Een lach verlaat mijn mond voordat ik de trap op begin te klimmen. Dumbledore is echt een mafkees, maar wel een leuke mafkees.


Melding: Hallo, hier is weer een nieuw stukje!!! Als ik het niet vergeet komt er vanavond of morgen nog één!! We gaan bijna weten wie haar echt ouders zijn!
Wie wil al eens een gokje wagen? ^^

Reageer (3)

  • BOOKWURM

    Dumbledore is echt een rare gast maar toch ook wel best grappig

    8 jaar geleden
  • BadDreams_

    OMG yass
    Almost there (yeah)

    8 jaar geleden
  • xxJennyxx

    Spannened!!!!!!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen