Foto bij Review "Hataraku Maou-sama!'' [Anime]

Aantal episodes: 13 van gemiddeld 24 minuten
Leeftijdskeuring (volgens Japanse normen): PG-13 (13 jaar en ouder)
Voice actors main cast:
Japans: Yuuki Ono (Shirou Ashiya), Ryota Osaka (Sadao Maou), Nao Touyama (Chiho Sasaki), Yoko Hikasa (Emi Yusa)
Engels: Anthony Bowling(Shirou Ashiya), Josh Grelle (Sadao Maou), Tia Ballard (Chiho Sasaki), Felecia Angelle (Emi Yusa)

Synopsis:
Door het zaaien van angst onder de mensen regeert Satan over Ente Isla met een ijzeren grip. Als hij begint met een missie om heel het continent over te nemen, worden zijn pogingen afgeweerd door de held Emilia, en zorgt de held ervoor dat Satan in een portaal terecht komt. Samen met zijn meest loyale generaal, Alsiel, strandt Satan in het moderne Tokyo en zweert hij terug te keren naar zijn eigen wereld om weer te regeren met de hulp van angst aan zijn zijde... als ze een weg terug kunnen vinden natuurlijk.

Machteloos in een wereld zonder magie, gaat Satan onder de naam Sadao Maou en begint hij te werken bij MgRonald's— een lokaal fast-food restaurant — om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Hij begint te beseffen dat Ente Isla overheersen niet genoeg is voor hem als hij zijn best doet om in rang te klimmen binnen het bedrijf en zo heerser over de aarde te worden, één tevreden klant per keer!

Of het nu deeltijds werk, klusjes of gewoon de huur op tijd betalen is, Hataraku Maou-sama! geeft een grappig beeld van hoe de meeste gewone aspecten van het dagelijkse leven gezien worden door de ogen van de heerser der demonen.

Mijn review:
Deze anime had ik aangeraden gekregen van een vriend van me, die me vertelde dat het een goede anime was als je eens wou lachen. Ik had dus wel een aantal verwachtingen voor de anime en die werden ook grotendeels ingelost.

De verhaallijn was overall wel leuk, al leek hij in sommige episodes soms even kwijt te zijn, maar die draad werd relatief snel ook weer opgepikt. Dit kan liggen aan het feit dat je van veel actie houdt, of liever een beetje minder vaart hebt, ik prefereer duidelijk wel optie 1. Het verhaal begint wel in het midden van de actie en op Ente Isla. Het moment na het portaal is ook immens grappig, en je snapt meteen waarom dit verhaal een comedy is. Voor de rest kijkt het wel vlot en ondanks het soms wegvallen van de verhaallijn, is het niet storend. Het is eerder ook een lichte anime, dus ideaal als je eens wil lachen.
Het beste aan deze anime is vooral de interactie tussen de personages. De achterdocht van Emilia naar Maou toe, de lichte aanbidding van Alsiel naar Maou, en Maou zelf die een beetje clueless is naar een heel aantal personages toe. Op de personages zelf wordt echter niet al te diep ingegaan, maar het is niet storend. Integendeel, ik denk dat het zelfs een groot deel van de humor zou wegnemen moest het toch gedaan worden. Het constante afwachten naar de acties van Maou zijn iets wat een meerwaarde geeft aan het verhaal, omdat er nooit een zekerheid is van wat onze hoofdpersoon zal doen.
De artstyle van deze anime was in mijn opinie zeer aangenaam om naar te kijken. Het was niet echt iets speciaals, maar de stijl paste wel zeker bij het verhaal. Ietwat speelser getekend en dus wat zachter dan sommige andere stijlen om naar te kijken.
Wie ook nog benieuwd is naar de muziek kan die hier vinden: Hataraku Maou-sama! OST.

Algemene score:
8.06