Ik schrok me dood toen ik die ochtend in de spiegel keek. Waar mijn vader me twee dagen had beet gegrepen was een blauwe plek ontstaan. Maar die was niks vergeleken met de mijn wang waar ik twee keer een mep had gekregen. Er zat een bloeduitstorting en mijn wang was helemaal dik. Toen mijn moeder op haar werk was, en mijn vader beneden sloop ik stiekem de badkamer in en pakte ik een potje foundation van mijn moeder. Ik smeerde wat op mijn wang en schouder. Ik wou niet een té dikke laag nemen, dus zag je wel dat mijn huid daar wat donkerder was. Ik keek op de klok. Help! Het was al heel laat. Ik vloog de deur uit naar de hoek waar ik met Violet had afgesproken. Ze stond er al en ik was blij dat ze met de fiets was zodat ik in de frisse buitenlucht was. Het was nog maar tien uur 's ochtends, maar ik had het toen al snikheet. Nona was duidelijk nog erg pissig dat Max haar de dag daarvoor genegeerd had, en reageerde haar slechte humeur op mij af. Tijdens tekenles zat ze mijn outfit heerlijk af te kraken. Ik was zo laat geweest dat ik geen tijd had om een leuke outfit mee te nemen en dus zat ik daar met een donkerblauw rokje en een witte bloes. Ik had mijn mouwen opgerold en was blij dat dit nog mijn leukste (lelijke) outfit was. En toen ik haar na Spaans op de wc tegenkwam zei ze:' omg! Lizzy, draag jij foundation?' Ik haalde mijn schouders op. 'Alleen vandaag.' 'Waarom?' Vroeg ze wantrouwig. Gelukkig was ik net klaar met mijn handen wassen en kon ik weg lopen. Ik merkte tijdens de pauze dat ze ook nog een beetje pissig op Max was en daarom greep ze plotseling Sjoerd bij zijn arm in de poging Max jaloers te maken ofzo. Maar Sjoerd rukte zich meteen los, verschool zich achter mij en gilde:' help Liz! Bescherm me!' Ik hoorde hem achter me grinniken en ik kon het niet laten om ook e giechelen. Ik zag dat Quil in een deuk lag, en Nona rolde met haar ogen. 'Je bent echt niet grappig ofzo hoor, snol!' Snauwde ze naar me. Maar ik lette niet op haar. Ted en Aniek stonden in een hoekje te zoenen en ik had de neiging om op en neer de springen van opwinding. Ze waren zo schattig samen! Lilly die Nona wel mocht zei: 'kom op, niet zo chagrijnig! Als we vanmiddag naar de stad gaan mag je je wel uitleven op de verkoopsters.' Toen glimlachte Nona ook en wendde zich tot Quil. Ze deed heel flirterig, (nog steeds in een poging Max jaloers te maken) maar ik merkte dat ik er niet zo misselijk van werd als bij Max. Toen ik tuis was deed ik klusjes (ik had straf), maakte ik mijn huiswerk en kookte ik. Ik kreeg een uitbrander van mijn moeder omdat ik haar zogenaamd 'vet wilde mesten' omdat ik een beetje te veel had gemaakt. Ook zocht ik voordat ik ging slapen een leuke outfit bij elkaar voor het feestje. Ik had geen zin om wéér afgekraakt te worden door Nona. Ik had mijn moeder al verteld dat ik huiswerk ging maken bij Aniek, en ze was erg blij dat ik me nou eens eindelijk bezig hield met mijn toekomst. Dat vond ik nergens op slaan, want ik haalde hartstikke goede cijfers. Het was alleen erg vervelend dat mijn vader een hoodie in mijn kast had gevonden, en die meteen de vuilnisbak in gekieperd had.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen