Toen ik wakker werd wist ik eerst niet waarom ik me zo ellendig voelde, maar toen kwam alles van de vorige dag bij me terug. Er rolde nog een traan over mijn wang, maar die veegde ik weg. Ik wou eerst doen alsof ik ziek was zodat ik niet naar school hoefde, maar toen herinnerde ik me dat mijn ouders me nog niet tuis lieten als ik de krant van mijn vader onder zou kotsen. Ik zag er zó tegenop om Max en Nona hand in hand door de gangen moeten zien lopen. Toen ik aan de ontbijttafel zat vroeg mijn moeder:' wat ís er?' Ze had me duidelijk gisteren gehoord. 'Niks.' Bromde ik. Ik had echt geen zin om te moeten zeggen:' Een meisje die een hekel aan me heeft heeft mijn geheime liefde gekust, en ik ben zo aanstellerig dat ik de hele avond heb lopen janken.' 'Dramaqueen.' Snoof mijn moeder. 'Niks wat jou aangaat.' Verbeterde ik mezelf. Ik was blij dat ik er niet zo erg uitzag als ik verwacht had. Ja, mijn ogen waren een beetje rood, maar day had ook kunnen komen doordat ik jeuk aan mijn ogen gehad had ofzo. Dus Violet merkte er niks van. Toen ik op school kwam was speelde er niet het tafereel wat ik verwacht had. Nona stond ongelofelijk chagrijnig samen met Lilly en Quil bij haar locker. Max was nergens te bekennen. Eerst wist ik niet waarom Nona zo boos was, maar toen zag ik dat ze een blauw oog had. Een eindje verderop zag ik Ted en Wes staan en ik liep op ze af. 'Wat is er met Nona?' Vroeg ik verbaasd. Ted begon te grinniken en Wes kreeg de slappe lach. Ik probeerde het opnieuw:' hoe komt Nona aan dat blauwe oog?' 'Max.' Wist Wes uiteindelijk uit te brengen. 'Wat?!' Vroeg ik ook grinnikend. Ted was gestopt met lachen en legde het uit: 'Max heeft haar een blauw oog geslagen.' Ik kon mijn oren niet geloven. 'Ik zou het ook gedaan hebben hoor! Die meid was echt vervelend.' Proestte Wes. 'Wat deed ze dan?' Vroeg ik gretig. 'Nou,' zei Ted. 'Na schooltijd liep ze plotseling op hem af en begon hem te zoenen. Dat wou hij natuurlijk niet, dus duwde hij haar weg. En hier komt het hoor: Nona wou het natuurlijk niet laten overkomen dat ze afgewezen was, dus gilde ze:" omg! Max wat doé je!" En toen gaf ze hem een klap.' Ik keek hem met opgesperde ogen aan. 'Toen begon ze hem weer te zoenen en daarna gaf Max haar een prachtige rechtse hoek.' Ik moest van opluchting keihard lachen en ik had de neiging om de hele school door te dansen en Ted en Wes zo hard te omhelzen dat ze stikten, maar dat deed ik toch maar niet. 'Zit die jongen op boksen ofzo?' Vroeg Wes aan Ted. 'Volgens mij niet. Maar het verbaasd me niks als heg wel zo is. Man, die kerel kan slaan!' De bel ging en ik haastte me naar mijn les. 'Waarom ben je zo vrolijk?' Vroeg Violet toen ik naast har aan mijn vaste plek ging zitten. 'Ik haat Nona.' Lachte ik. Violet keek me aan alsof ik gek was geworden maar moest toen ook lachen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen