Regisseur: Cedric Nicolas - Troyan
Première: 7 april 2016
Genre: Drama en Fantasy
Speelduur: 114 minuten
Taal: Engels
Cast: Chris Hemsworth, Charlize Theron, Jessica Chastain, Emily Blunt, Nick Frost, Rob Brydon, Sheridan Smith,Alexandra Roach en Sope Dirisu.

Mocht je willen weten wie er nog meer in de cast en dus ook in de film zaten, dan kun je een kijkje nemen op Wikepedia of de lijst van IMDb (Deze site is in het Engels) The Huntsman: Winter's War (2016) Full Cast & Crew.

Samenvatting

Lezen op eigen risico, hij staat onder een spoiler, omdat er spoilers in staan!

Na de dood van haar zus schakelt de jonge ijskoningin Freya (Emily Blunt) haar soldaten in om de magische spiegel voor haar te bemachtigen. Ze ontdekt dat Ravenna tot leven kan worden gewekt met de duistere magie van de spiegel en samen blijken ze machtiger te zijn dan de meest sinistere krachten die het land ooit hebben bedreigd.
Bron

Mijn mening

Als eerste zag ik de trailer en daar was ik vrijwel meteen weg van. Ook omdat ik wist dat deze film zich in dezelfde wereld af speelt als Snow White and the Huntsman. Daar over verder op in de review meer. Dus daar zat ik dan in een vrijwel lege bioscoop klaar om deze film te gaan kijken en toen begon de film.

Het is een mooi gemaakte film, mede dankzij alle special effects die er in zitten. Wat dat betreft, heb ik geen fouten kunnen ontdekken of ergens tijdens de film gedacht, dit klopt helemaal niet. Uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat een groot deel fantasie is, want ja daar zijn dus de special effects voor nodig. Anders had ik misschien wel van huis willen ruilen met een van de personages, aangezien ze een prachtig paleis van een huis heeft of nou ja, het is eigenlijk een paleis. En ook de omgevingen zonder special effects vond ik er prachtig uit zien, tenminste ik hoop dat ze die bossen niet uit een computer hebben getoverd. Want daar zou ik toch wel een boswandeling willen maken.

Qua personages was ik toch minder tevreden. Volgens mij is Emily Blunt een goede actrice en toch deed ze als haar personage dingen waarbij ik bijna met open mond heb zitten kijken. Haar over komt iets wat vreselijk is en haar reactie is vervolgens (in mijn ogen) precies hetzelfde doen bij andere mensen. Wat ik persoonlijk niet begrijp, vanwege het spreekwoord: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Weliswaar is het bij haar al gebeurd, maar waarom zou je dat dan iemand anders aan doen? Ze weet namelijk hoe het voelt en hoe vreselijk is als het gebeurd.
Daarnaast vind ik Chris Hemsworth ook een goede acteur en hij is knap(vind ik). Toch vind ik het jammer dat hij een van de hoofdrolspelers is. Ik had liever gezien dat Sope Dirisu de rol had gehad die Chris Hemsworth nu heeft. Sope Dirisu speelt nu ook een redelijk grote rol in de film, maar waarom moet het altijd blanke mensen zijn die de hoofdrollen krijgen? Ik denk dat Sope Dirisu ook de beste Huntsman had kunnen zijn.
Met Jessica Chastain was ik blij als sterk vrouwelijk personage. Een tegen gewicht tegen de andere twee sterke vrouwelijke personages in deze film en ze is goed in wat ze doet. Voor kwam niet dat ik haar een keer het liefst door elkaar had gerammeld en haar flink de waarheid had willen zeggen. Iets zoals gebruik je hersenen en wie vertrouw je nou het meest?! Maar later in de film maakt ze dat voor mijn gevoel goed.
Emily Blunt (over wie ik het al eerder had) is dus een van die sterke vrouwelijke persoanges en Charlize Theron is de andere. Waar ik bij Emily niet alle keuzes van haar personage begreep en niet helemaal wist wat ik nou van haar personage moest denken, had ik dit niet met het personage van Charlize. Ze speelt haar personage goed en zo goed, dat ik haar personage totaal niet mag, wat volgens mij ook de bedoeling is. Aangezien wat ze doet in mijn ogen in en in slecht is. Bepaalde dingen doe je niet, zelfs niet in de oorlog of de liefde.
Sheridan Smith had een verrassend personage en was ook best sterk. Alleen jammer dat ik eigenlijk al had kunnen voorspellen wat er aan het einde zou gebeuren. Hetzelfde geldt trouwens voor het personage van Jessica Chastain, hoewel ik daar meer blij mee was.

Daarnaast vond ik het fijn dat er acteurs en actrices mee spelen in de film die ik nog niet kende of nog niet goed kende. Maar wat ik jammer vond is dat er geen acteurs en actrices spelen in de film met dwerggroei. Spoiler alert: Er zijn namelijk dwergen in de film en mij leek het mooi als die waren gespeeld door mensen met dwerggroei. Niet vanwege het scheldwoord dwerg die deze mensen waarschijnlijk vaak te horen krijgen en om hen in een hokje te stoppen, maar omdat ze juist hiermee kunnen laten zien dat het onnodig is voor lange mensen om dit soort rollen te spelen. Laat deze rollen aan mensen met dwerggroei, want er zitten fantastische acteurs tussen en die had ik het zo gegund. Ik weet dat dit beledigend of kwetsend kan overkomen, maar wat ik bedoel is, als je een personage hebt die homo is, waarom die laten spelen door een acteur die hetero is als je ook een acteur kan vragen die daadwerkelijk homo is? Lijkt mij veel realistischer en eerlijker, maar goed dat ben ik.

Daarnaast kwam ik er later achter dat Colin Morgan in deze film speelt en dat vond ik toch best gaaf. Colin Morgan is het bekendst van de serie Merlin, waarin hij de hoofdrol speelt.

Het verhaal is ook goed, maar niet vrij van clichés. Er zijn ook dingen gebeurd die mij verrasten en waarvan ik dacht, goed gedaan.

Toch vind ik het naar dat het voor mij onduidelijk was wanneer dezelfde film zich afspeelt, speelt hij zich nu voor of na de film Snow White and the Huntsman af? is een vraag die in mijn hoofd bleef hangen. Ik dacht voor de andere film dankzij de trailer. Het blijkt dus dat hij zich na de andere film af speelt, maar eigenlijk klopt dit niet. Een deel speelt zich voor de andere film af en het andere deel speelt zich na de andere film af. Oftewel voor mij verwarrend en dat had ik liever niet gehad.

Zou ik aanraden om anderen deze film te gaan zien?

Ja en nee. Als je Snow White and the Huntsman hebt gezien of wilt gaan kijken, ga dan deze film kijken. Zo niet, dan hoef je hem wat mij betreft niet per se te zien.

Wil je de trailer zien? Wij hebben hem alvast voor je!