Foto bij Kerstgala

Sorry dat ik heel lang niet geschreven heb. Ik had er niet zo veel tijd voor en ik had geen inspiratie.


Hermelien pov

...en Hermelien Griffel!!!! Ik voelde me heel zwaar worden. Iedereen kijkt me ook aan. Gelukkig hoef je niet helemaal naar Perkamentus te lopen anders liep ik gewoon niet. Gelukkig zitten Harry en Ron in mijn team. 'Ze is een modderbloedje '! Ik schrok echt van de opmerking en ik ging toen naar me bord staren. Iedereen moet het gewoon weten. Ik wil opstaan alleen dan zegt Perkamentus:'iedereen naar slaapzalen.' In de slaapzalen kijkt iedereen me al weer aan. Ron komte gelijk met vragen:' hoe kan jij mee doen,jij bent toch geen volbloed of halfbloed? Hij is niet de enige die deze vraag stelt. Ik wil even rust dus ik gliep uit de leerlingen kamer. Buiten is het koud ik had misschien gewoon een jas aan moeten doen. Maar het is wel fijn de rust om me heen. Ik sluit even ogen om tot rust te komen tot dat er iemand naast me komt zitten. Ik heb een vermoeden dat het Harry is. Ik draai me om en zie geen Harry maar Draco wat moet hij van me. 'Zo modderbloedje is geen modderbloedje '. Ik wil zo graag weer slaan maar dat valt ze veel op. Ik wil opstaan alleen Draco pakt mijn hande beet en zegt:'Ga met mij mee naar het kerstgala niet met die snotter'. Ik wist niet wat er in me om ging opeens verbrande Draco's hand en hij wilde met mij naar het kerstgala. Toen ik zag dat zijn hand verbrande renden ik zo snel mogelijk weg. In de leerlingenkamer zat niemand meer. Als ik vEder de leerlingenkamer in stap komt er iemand uit de bank opstaan. Het is Harry ik ren op hem af en geef hem een knuffel. 'Hermelien ik heb dit nooit aan je kunnen vragen, maar wil je met mij naar het kertsgala?' 'Ja!'. Ik gaf Harry een dikke zoen, we liepen naar de bank en gingen samen zitten. Ik ben zelfs in slaap gevallen bij Harry op zijn schouder.
De volgende ochtend:
Het was dan zover het kerstgala. Ginny en ik hebben ons heel erg mooi opgemaakt, met een zwaai van tovenarij. De hele dag waren Ginny en ik bezig en dan vooral met mijn haar. Tuurlijk aten we tussen door dankzij de huiselfen wat ik echt niet goed vond. En de dag gaat zo snel da het al weer avond was. Ginny werd in de leerlingen kamer opgehaald, ik keek toen nog even in de spiegel of alle nog goed zat. Harry had gezegd dat hij beneden zal wachten op mij. Ik adem nog een keer diep in en loop dan de trap af. Ik zie dat Harry staat te praten met Cho, maar als Cho zich naar mij kijkt en niet naar hem draait hij ook rond en ziet die mij lopen. Als ik beneden ben heeft Hard gewoon geen woorden meer. Als hij de brok heeft door geslikt zegt hij:'wat ben je prachtig'. 'Bedankt'. Ik zie dat Cho al weer naar Carlo is gelopen. Als ik mijn arm in Harry ze arm slaat zie ik Draco ik hoop maar dat hij niet mijn gala verpest.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen