Kwalificatieronde 2: Een spetterende opening


De leerlingen van de zes scholen zijn nu allemaal aanwezig op Zweinstein. Hierop volgt steeds de opening in de Grote Zaal waar de scholen een voor een binnenkomen. Maar er is een probleem, de leerlingen van Beauxbatons en Klammfels zijn hun opening meer dan beu. De leerlingen van Beauxbatons zien de vlinders niet meer zitten en de leerlingen van Klammfels zijn de stokken spuugzat.

Je kan het al raden, de volgende dagen zal jij een nieuwe opening moeten bedenken! Je kiest zelf of je een nieuwe opening voor Beauxbatons schrijft, of er een schrijft voor Klammfels. Het is dus níét de bedoeling dat je over je eigen school schrijft. De opening moet in de Grote Zaal gebeuren en moet het belangrijkste evenement zijn in je tekst. Het belangrijkste is dat je er iets heel speciaals van probeert te maken, dus laat ze niet gewoon de vogeltjesdans doen.

Dit keer heb je geen keuze voor een perspectief, je zal het met een ik-perspectief moeten doen. Je kiest zelf helemaal vanuit wie je schrijft: dit kan een leerling van Beauxbatons of Klammfels zelf zijn, een leerling van Zweinstein, een leerkracht van de oppertafel, ... Je moet bij deze opdracht niet met de tijd rekening houden, het kan zich dus evengoed bijvoorbeeld in de Marauderperiode afspelen. Let er wel op dat de leerlingen of leerkrachten van Zweinstein de leerlingen van Beauxbatons en Klammfels niet kennen, dus je kan ze niet bij naam noemen. Het is wel toegestaan als je personage vanuit wie je schrijft toevallig iemand van Beaubatons of Klammfels kent, en uiteraard als je vanuit iemand van een van de twee scholen zelf schrijft.

Regels en deadlines:
x Minimum aantal woorden: 700
x Maximum aantal woorden: 1700
x Perspectief: ik-perspectief
x Deadline opdracht: Vrijdag 6 mei 23:59

-Mei 2016-

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen