Hierbij de beoordelingen voor opdracht 1! Nagekeken door Wendelin, Chlorisse en Knorretjuhh.

Libertalia - Niks ingeleverd!


AirChibi -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 16, 17, 17
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 10, 19, 11
Max. 10: uitwerking - 9, 7, 6
Totaal: 112

Opmerkingen:
Knorretjuhh: voor de originaliteit 15 van de 20 punten, het is een best normale tekening, maar het concept met alle kleuren verdonkeren maakt het wel een stukje beter. Aan de opdracht gehouden 20 van de 20 punten, het verhaal is duidelijk terug te zien in je tekening , erg goed gedaan. Voor de uitwerking , 6 van de 10 punten, je bent de enige met tekstwolkjes, wat het geschreeuw nog duidelijker maakt.
Chlorisse: Ik vind het erg leuk dat je vooruit hebt gedacht. In plaats van te tekenen wat er gebeurt, heb je ervoor gekozen om te tekenen wat de gevolgen zijn.Ik mis alleen wel meer details in de tekening. Ook jij hebt een goede tekening gemaakt!
Wendelin: Ik vind het leuk dat je digitaal hebt getekend, ook ben ik erg te spreken over je kleurgebruik. Ik mis wel wat details hier en daar en ik vind het verhaal niet heel duidelijk naar voren komen. Verder een nette en mooie tekening.

Hooverphonic -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 20, 18, 19
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 15, 19, 18
Max. 10: uitwerking - 10, 9,5, 9
Totaal: 137,5

Opmerkingen:
Knorretjuhh: originaliteit, 20 van de 20 punten, ik vind het heel origineel dat je alles naar het meisje toe hebt laten komen. Aan de opdracht gehouden, 15 van de 20, niet alles van het verhaal is duidelijk maar een groot deel wel. Uitwerking, 10 van de 10, je hebt echt tot in de kleinste details gewerkt (en je hebt zelfs gedacht aan een gum tekenen).
Chlorisse: Het rommelige effect in jouw tekening gaat je echt erg goed af. Het versterkt het effect en ziet er mooi uit. De kleuren passen erg mooi bij elkaar. Je hebt talent. Ga zeker door met tekenen. Je hebt een mooie tekening gemaakt.
Wendelin: Ik vind de georganiseerde chaos in je tekening erg goed gelukt. Je brengt heel mooi het beeld van de gevoelens van het personage naar voren. Ik ben ook erg fan van de details en het kleurgebruik. Simpel maar effectief.
Flowerpowers - Niks ingeleverd!

Scintellare - Niks ingeleverd!

Tallata -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 15, 9, 10
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 20, 20, 19
Max. 10: uitwerking - 6, 6,7, 5
Totaal: 110,7

Opmerkingen:
Knorretjuhh: voor de originaliteit 15 van de 20 punten, het is een best normale tekening, maar het concept met alle kleuren verdonkeren maakt het wel een stukje beter. Aan de opdracht gehouden 20 van de 20 punten, het verhaal is duidelijk terug te zien in je tekening , erg goed gedaan. Voor de uitwerking , 6 van de 10 punten, je bent de enige met tekstwolkjes, wat het geschreeuw nog duidelijker maakt.
Chlorisse: Je hebt je perfect aan de opdracht gehouden. Ik vind de schaduwen die je erbij hebt getekend erg goed, maar van de verhoudingen klopt vrij weinig. Dat vind ik jammer. Al met al een goede tekening!
Wendelin: Je tekening laat heel duidelijk het verhaal zien, dat vind ik persoonlijk erg knap. Ik vind de uitvoering hier en daar wat té slordig maar ik vind het wel mooi dat je alle elementen in de tekening hebt weten te krijgen zonder dat het too much is.
Valar_Dohaeris -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 16, 11, 15
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 18, 19,5, 18
Max. 10: uitwerking - 5, 6, 7
Totaal: 115,5

Opmerkingen:
Knorretjuhh: originaliteit, 16 van de 20 punten, ik vind het origineel dat je drie duivel achtige wezens hebt getekend. Aan de opdracht gehouden, 18 van de 20, het verhaal is duidelijk terug te zien in de tekening. Uitwerking, 5 van de 10, het is niet heel netjes getekend.
Chlorisse: Je hebt de angst van het meisje goed afgebeeld en door het gebruiken van vooral donkere kleuren en felle vlammen zet je goed een bepaalde sfeer neer. Ik vind alleen wel dat je slordig gewerkt hebt - wat natuurlijk een persoonlijke mening is -, maar van mij had je meer punten voor de uitwerking gekregen als je netter had gewerkt.
Wendelin: Ik vind dat je de gevoelens heel duidelijk naar voren hebt gebracht en goed in beeld hebt gebracht. Het kleurgebruik is passend, al vind ik het gedeelte bij het raam iets té slordig. Daar had ik graag nog iets meer uitwerking gezien.
bananenman - Niks ingeleverd!

filosofie -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 17, 17, 18
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 16, 19, 19
Max. 10: uitwerking - 10, 8, 8
Totaal: 132

Opmerkingen:
Knorretjuhh: Originaliteit, 17 van de 20 punten, ik vind het origineel dat je bloemen stenen hebt gebruikt om het nog net wat extra’s te geven. Aan de opdracht gehouden, 16 van de 20 punten, op haan paar dingetjes na is het verhaal duidelijk te zien in je tekening. Uitwerking, 10 van de 10 punten, je hebt de licht- en schaduwwerking heel goed getekend en hebt zelfs gedacht aan wat posters op de muur.
Chlorisse: Leuk dat je dingen uit de natuur hebt gehaald. Het past ook goed in het plaatje. Ook heb je goed aan het perspectief gewerkt. Het is echt alsof je de kamer in kijkt. Goed werk!
Wendelin: Ik vind het stuk met de schaduw echt een heel goed idee. Het verhaal is duidelijk en je tekening is heel dynamisch, als tip voor de volgende keer kun je misschien nog iets meer werken aan de kleine details zoals de voeten van de vriendin. Dat mis ik een beetje.
Verloren -
Puntenverdeling (tot 50, drie juryleden dus een grand total van 150):
Max. 20: originaliteit - 20, 17,5, 16
Max. 20: aan de opdracht gehouden - 10, 18, 14
Max. 10: uitwerking - 7, 9, 6
Totaal: 117,5

Opmerkingen:
Knorretjuhh: originaliteit, 20 van de 20 punten, het is heel origineel dat je het meisje zowat laat verdrinken in haar eigen tranen, goed gedaan. Aan de opdracht gehouden, 10 zoals ook al bij AriChibi heb je een risico genomen door niet het hele verhaal duidelijk te maken. Uitwerking, 7 van de 10 punten, je hebt het meisje met veel detail getekend en hebt er ook nog een knuffel bij gezet.
Chlorisse: Mooi dat jij je op haar emoties gefocust hebt. De gezichtsuitdrukking van het meisje is goed gelukt. Met nog een beetje meer aandacht op de verhoudingen zou het nog beter zijn. Ik mis alleen wel waarom het meisje huilt. Op de tekening is niets te zien van de hectiek van buiten, dat is jammer.
Wendelin: Ik vind de uitwerking van de personages en de details erg mooi, maar ik mis net zoals Chlorisse wat van de hectiek van buiten. Het is een goede tekening maar ik mis wel het een en ander.
Ik heb van de volgende mensen geen inzending ontvangen: Libertalia, Flowerpowers, Scintellare, bananenman. Volgens Liefmeiske's regels vallen jullie dan helaas af.

De overige deelnemers: Jullie zijn nog met z'n 6'en. Door de afvallers betekent het dat jullie allemaal veilig naar de volgende ronde zijn. Ik ga de ronde zo snel mogelijk activeren.

Tot bij de volgende ronde!

- Wendelin

Reageer (2)

  • Ristridin

    Dankjewel voor de punten, en ja, de verhoudingen kloppen echt voor geen meter... Maar ik ga zeker mijn best doen om bij de volgende tekening iets leuks ervan te maken!

    7 jaar geleden
  • Paardenvriend

    Heyy ik heb een abo op deze storie genomen omdat de opdrachten me op ideeën brengen en ik benieuwd ben naar de andere. Misschien is het een idee om hun tekeningen in de storie te plaatsen. ;)
    Xx Lente

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen