Dus... Een heeeeeeeeeeele lange tijd terug had ik een soort wedstrijdje gemaakt en jammer genoeg had ik maar 1 inzending.
Dus die ene persoon is ook gelijk de winnaar.
En dat is..... Ristridin!! Een (ex?)collega van mij bij The Quibbler.

En omdat jullie zo enthousiast waren is hier weer een nieuw hoofdstukje.
Laat vooral weten wat jullie ervan vinden, reacties zijn leuk!

Wat als Severus Snape nooit geboren was?

Bij de familie Evans viel zoals gewoonlijk de post op de deurmat. Petunia holde al snel naar de deur, om te kijken of er nog leuke brieven tussen zaten.
'Mam! Annette zegt dat ze het leuk heeft bij opa! Lily!'
'Is er post voor mij Tuuntje?'
'Ja!'
Laat zien!'
'Waarom heb jij wel post en ik niet?' Maar Lily luisterde al niet meer. Ze ratste de brief open, die met groene letters geschreven was. Helemaal bovenaan stond: Hogwarts School of Witchcraft en Wizardry.
'Mam!' En Lily rende naar boven. 'Is dit een grap? Het is níet grappig!'
'Wat is er lieverd?'
'Hier! Mijn naam staat erop! En de plaats waar ik slaap!'
'Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry... Nooit van gehoord.'
Lily stamelde: 'Dus het is geen grap?'
Ze griste de brief uit haar moeders handen en las hem door. Een toverstok, ketel, gewaden...
'Maar hoe kan dat? Waarom heeft Tuuntje dan geen brief?'

1 september, Kings Cross
'Mam? En nu?'
Lily, Petunia en hun moeder liepen tussen perron 9 en 10.
'Hier ergens, hier moet het ergens zijn. Zou alleen ik erdoor kunnen?' Lily aarzelde even: 'Weten jullie zeker dat het geen grap is?'
'Kijk daar! Nog meer van die monsters!'
'Lily is geen monster Petunia!'
'Mama, wacht hier, oke? Dan nemen we hier afscheid. Ik schrijf wel een brief als ik ben aangekomen. Dan ga ik naar hen toe.'
'ehm, ik weet niet of...' Lily keek heel smekend: 'Alsjeblieft? Zonder jullie is het makkelijker!'
'Nou, goed dan. Heel erg veel plezier! En wees voorzichtig! Ik houd heel veel van je!'
'Vertel hoe alles is!' Petunia sprong op en neer van de zenuwen. 'Ben je dan een half jaar weg? Kom je met kerst wel weer terug?'
'Ja hoor, ik houd van jullie allemaal!' antwoordde Lily.

Lily hoorde de andere tovenaars zeggen: "dwars erdoor heen lopen schat, ga maar snel, we komen zo."
Dwars erdoor heen lopen? Lily bleef even staan kijken. Plotseling was het meisje verdwenen. Daar ging haar broer. Gelukkig zag ze nu hoe het moest. Gewoon rennen. Oke. één. Twee. Drie.
En op een drafje rende Lily naar de muur. Ze kneep haar ogen dicht. Toen ze haar ogen weer open deed, zag ze een vuurrode trein, die al rook uitblies.
Ze zocht een plaatsje, en kwam in de coupé met nog twee andere jongens. Nogal arrogant. Sirius en James. Ze schepten de hele tijd op dat ze dachten in Gryffindor te komen.
Lily vroeg verlegen: 'Wat is Gryffindor?'
De grote jongen met een vol gezicht antwoordde: 'Weet je niet wat Gryffindor is? Ben je van Muggles?'
'Wat zijn Muggles?'
De jongen met het verwarde kapsel zei: 'Muggles zijn mensen die niet kunnen toveren. Gryffindor is een van de vier afdelingen op Hogwarts. Je hebt Gryffindor, voor de Dappere, Ravenclaw voor de Slimme, Slytherin voor de Slechte, en Hufflepuff voor degene die niks kunnen. Ik hoop in Gryffindor te komen, net als mijn vader! Ik ben trouwens James.'
'Lily'
Ze schudden elkaar de hand.
'En dit is mijn beste vriend Sirius!'
En vrolijk lachend kwamen ze met z'n drieën op Hogwarts aan.

Harry's zevende jaar
Op een regenachtige nacht zat Dumbledore in zijn kantoor. Voldemort begon een heleboel macht te winnen. Hij wist dit altijd al. Gelukkig wist Voldemort een heleboel dingen niet. Dumbledore had net Harry nog wat lessen gegeven. Ook de tanden van een Basilisk zaten in Hermione tasje. Dat helpt hen allemaal.
Dumbledore mompelde: 'Harry moet het toch zelf doen. Ik kan niks meer voor hem betekenen. Hij mag nog een paar vragen stellen aan mij. Daarna zal ik aan het grote avontuur na het leven beginnen...

Gefeliciteerd Ristridin!
De prijs was dat ze een story naar keuze mocht promoten bij mij story dus...

Hier is de story!


"Cello"

Het gaat over cello, en mijn mening erover is:
Ik heb het verhaal gelezen, want nou ja hoe kan ik er mijn mening over geven als ik het niet heb gelezen.
Ik raad haar ook zeer aan om het verhaal verder te schrijven, het was zeer mooi geschreven.
Ik raad jullie aan om een kijkje te nemen, te abonneren en een leuke reactie achter te laten, met de uiteindelijke mededeling dat ze verder moet schrijven. Alsjeblieft. Dat is wel een toverwoord, we willen haar niet dwingen. Een stuk dat geschreven is omdat iemand of jezelf jou dwingt is van mindere kwaliteit dan wanneer je je fantasieklep open zet en schrijft wat er in je hoofdje omgaat.
Een tip, aan al jullie schrijvers, het is goed om te zeggen dat je elke week een hoofdstukje activeert, maar op een gegeven moment is de inspiratie ervoor wat minder en als je dan door blijft schrijven wordt het verhaal ook minder.
De tip is, als je inspiratie hebt schrijf je zoveel als je wil, als je geen inspiratie hebt ga je ergens lekker je hoofd leegmaken en als je weer inspiratie hebt schrijf je lekker verder.
Dus gewoon niet aangeven wanneer de hoofdstukjes komen :)
Maar! (Zucht, een maar! Ja er is altijd een maar (bij mij) )
Als het te lang duurt is het misschien wel fair om dat even te melden bij jouw geliefde abonee’tjes.

Mijn intentie was om eerst gewoon mijn mening te geven over het verhaal, maar nu is er ook een levenslesje ;)

Reageer (1)

  • GoCrazy

    Leuk geschreven! En ik denk dat ik ook eens ga kijken bij Cello :)

    5 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen