Vrijdagmorgen

De schooldagen gaan snel voorbij en het is pedagogische studiedag, dus we moeten niet naar school. Mijn moeder roept beneden of we zondag gaan lunchen bij mijn oma, ik roep terug vanuit mijn bed boven dat ik al plannen heb, gelukkig stelt ze er geen vragen bij. Ik lig nog altijd in mijn bed wat te sms'en met mijn beste vriend, Ben, die wat wou doen morgen. Maar dat kan niet doorgaan want ik had afgesproken met Pieter en zeg dat ook tegen hem dat ik al afgesproken had met iemand dat ik ken van internet. Niet veel later krijg ik een sms terug van hem 'wees voorzichtig, je weet maar nooit met die mensen'. Oooh, dat is lief van hem, het is dan wel normaal dat hij zo reageert. Ik stuur 'I will' terug, wat moet ik toch zonder een beste vriend die bezorgt is? Het is bijna middag en ruim wat uit puur verveling mijn kamer op, maar kom plots op het idee dat we (Pieter en ik) nog geen uur hebben afgesproken voor zondag en zet msn op. Pieter is nog niet online dus werk ik even verder en hoor plots mijn gsm twee keer na elkaar van zich laat horen. Het eerste berichtje is van Ben, hij sms't dat als die gast waarmee ik afspreek één ding verkeerd doet, dat het zijn beste dag niet gaat zijn. Fijn dat hij zo ongerust is denk ik lachend, het andere sms'je is van Pieter, 'We hadden nog geen uur afgesproken'. Ik stuur 'is twee uur goed?' terug en algauw krijg ik bevestiging van hem dat het in orde is en kijk even op de klok, zie dat het al half één is en ga van de trap richting keuken om te zien wat er te eten valt.

Er valt niet veel te eten, of toch niet wat ik wil eten dus eet ik maar simpel zelfgemaakt boterhammetje met choco. Ik ga nog wat beneden televisie kijken en na een paar uur ga ik wat boven weer computeren, Pieter is nog altijd niet online en ik verveel me dood. Ik wil wel een bericht sturen maar ik moet oppassen met sms'en dat het niet te duur wordt. Uiteindelijk ga ik gewoon op bed liggen met het laken over mij want ik had het koud. Ik richt mijn ogen op de computer voor het geval dat Pieter online komt maar val uit moeheid in slaap en word wakker zaterdagmiddag wanneer mijn dag half voorbij is. Ik sta stilletjes op en hoor of zie niemand maar ik zie wel een briefje op de televisie liggen waar op staat '
Ik blijf het weekend weg, ben aan zee met met een vriend, er ligt 50 euro voor eten te kopen, ga niet met vreemde mensen weg! Als er iets is, bel me'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen