Allereerst: we zijn erg positief verbaasd over het niveau van de covers. Jullie hebben het allemaal uitstekend gedaan en echte kunstwerkjes afgeleverd! Kudo's voor jullie dus (:
Als jullie ergens niet eens zijn met de commentaar, kan je altijd een pb'tje sturen naar de desbetreffende user om meer uitleg te vragen.
Verder hebben we de beoordelingen in twee (ongelijk verdeelde) delen moeten zetten omdat er problemen waren met alle spoiler-knoppen die onze Q-handigheid te boven gingen. Vergeet dus zeker niet in allebei de hoofdstukken te kijken als je jouw beoordeling niet vindt en BELANGRIJK!!! kijk zeker onderaan het hoofdstuk van deel 2 want daar staat de persoonlijke commentaar en punten van jullie opdrachtgever: Shireen.
En dan nu... de punten!

Bloodborne:
Fluttershy:

Je hebt een unieke cover in elkaar gestoken, met heel wat mooie elementen. Zo heb je twee goede foto's gekozen van de meisjes en is de toevoeging van het krantenartikel rond het linkse meisjes erg origineel! Het donkere bos op de achtergrond is ook leuk.
Nu weet ik niet of aan de bovenkant van je cover een stad ligt? Zo ja, vind ik dat een minpuntje. Het is een erg mooie achtergrond, maar dan had je moeten kiezen tussen het bos of de stad, beiden komt niet echt over. Ik zou überhaupt de vlekken bovenaan je cover weggelaten hebben, of vervangen door iets anders want ik kan ze niet plaatsen. Verder zou de hand met de sigaret net zo duidelijk mogen zijn als de foto's van de meisjes.
Nog één opmerking: als ik niet wist waar het verhaal over ging, had ik van jouw cover afgeleid dat het ging over een vermist meisje in het bos. Je hebt laten zien dat je mooie achtergronden kan integreren, dus was hier een oorlogsscène beter geweest. De sfeer kan dus beter!
Je titel is duidelijk en goed geplaatst, en je hebt goed geluisterd naar de wensen van de user (alle woorden met hoofdletter).
Met deze cover laat je duidelijk zien dat je goed covers kan maken en dat je heel wat vaardigheden in huis hebt. Besteed volgende keer wat meer aandacht aan je achtergrond en de sfeer, dan kunnen jouw covers zeker bij de favorieten horen.
Puntentelling:
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
- originaliteit 8/10
- compositie 7/10
- sfeer 7/10
- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 7.5/10
= 37.5/50


Bismuth:
Wat een mooie cover! Hij is vooral heel mooi geblend, en erg onheilspellend gemaakt. Ik vind de kleuren ook goed bij het verhaal passen, maar de achtergrond niet echt. Ik vraag me af waarom je een bos hebt gebruikt? Het geeft niet echt (helemaal niet) weer dat het een oorlogsverhaal is, dat is jammer en het geeft de sfeer niet goed weer. Je had er een oorlogsscene bij kunnen gebruiken, dat had het onderwerp van het verhaal duidelijker gemaakt. De titel is duidelijk te zien en met het gele eronder goed geplaatst. Al met al prima gedaan!
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld: 8/10
Originaliteit: 8.5/10
Compositie: 7.5/10
Sfeer: 6/10
Vaardigheden: 8.5/10
Totaal: 38.5/50


GinnyWeasley8:
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
Originaliteit 8/10
Compositie 8/10
Sfeer 7/10
Vaardigheden (goed geblende foto's, achtergrondgebruik,..) 8/10
Totaal: 39/50


Puellae
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
- originaliteit 8/10
- compositie 7/10
- sfeer 8/10
- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 8/10




Sidekicks:
Fluttershy:
Ik werd een beetje gek van deze cover :'D en dat omdat ik hem zo geweldig mooi vind maar er zijn een aantal dingen waar ik onmogelijk langs kan kijken. Maar goed, eerste de positieve dingen!
Je hebt de de perfecte foto's gekozen van de twee meisjes voor deze cover. Hun blik en houding passen precies bij het verhaal en de verhouding tussen de twee zit ook goed. De reden waarom ik echter deze cover zò goed vond, is het gebruik van de sigarettenrook. Je hebt hem gebruikt als opvulling links, gebruikt om een originele titel te plaatsen en om de sfeer uit te drukken. Erg origineel!
Het spijtige aan deze cover is - als ik hem vergelijk met anderen, komt het verhaal niet zo goed naar voren. Met deze cover laat je zien dat je weet hoe je moet blenden en veel vaardigheden hebt, maar toch heb je geen oorlogselementen erin verwerkt. Hierdoor komt het verhaal en de sfeer niet echt naar voren.
Ook in de titel - hoe mooi ik hem ook vind - heb je een foutje gemaakt. Elk woord moest met een hoofdletter beginnen en dat heb je gemist.
Als je dus gewoon een aantal oorlogselementen verwerkt had (en het kleine foutje van de titel vermeden had) was deze cover garantie in mijn top 3 beland. Hierdoor weet ik wel (bijna) zeker dat je dat volgende keer wel gaat lukken.
En kudos omdat je in zo'n korte tijd, zo'n mooie cover hebt kunnen inleveren!
Puntentelling:
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 9/10
- originaliteit 9/10
- compositie 8/10
- sfeer 7/10
- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 8.5/10
= 41.5/50


GinnyWeasley8:
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 9/10
Originaliteit 9/10
Compositie 7.5/10
Sfeer 7/10
Vaardigheden (goed geblende foto's, achtergrondgebruik,..) 9/10
Totaal: 41,5/50


Bismuth:
Bij deze cover zijn jouw vaardigheden niet te ontkennen. Je hebt supermooi geblend, en de plaatjes goed geplaatst. De kleuren zijn warm en passen goed bij elkaar, en ik vind de rook van de sigaret erg mooi gebruikt. Zo is het minder leeg en ik vind dat de 'omcirkeling' van het woordje zus in de titel ontzettend creatief is. Dat is dus allemaal top. Jammer is dat je in je cover geen oorlog kan zien. Je hebt als lezer geen idee dat het verhaal over een oorlog gaat, en je hebt de sfeer daarom niet helemaal goed te pakken. Dit is wel een van mijn favoriete covers, dus prima gedaan!
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld: 8/10
Originaliteit: 8/10
Compositie: 8/10
Sfeer: 7/10
Vaardigheden: 9/10
Totaal: 40/50


Disneyworld
Puntentelling:
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 9/10
Alle foto’s die erin moeten, zitten erin.

- originaliteit 9/10
Simpel maar zeer mooi verwerkt!

- compositie 9/10
De foto’s staan erg mooi bij elkaar zo.

- sfeer 8/10
De sfeer is moeilijk te proeven, maar komt wel overeen.

- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 8/10
Simpel maar efficiënt geblend.

Dat maakt een totaal van 43 punten.


Puellae
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
- originaliteit 7/10
- compositie 9/10
- sfeer 7/10
- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 8/10



DreamerN:
Fluttershy:
Jouw cover valt meteen op tussen de rest, daar valt niet over te discussiëren. Je hebt een erg mooi kleurenschema gebruikt, met zachte kleuren die toch het koude van de oorlog afbeelden. De twee foto's die je hebt gekozen van de meisjes passen ook perfect, alleen vind ik het jammer dat er een soort rode schijn (van een berg?) te zien is door het lichaam van het rechtse meisje.
Verder zijn de vlag links en de gebouwen onderaan een erg leuke toevoeging, waardoor je meteen de sfeer van het verhaal hebt afgebeeld. Ook de titel is erg mooi (en het groter maken van het woordje 'zus'). Nu, ik vind de rook rechts ook goed gedaan maar ik denk dat een volledig objectieve kijker niet zou weten dat dit sigarettenrook is, dus misschien had je toch beter ergens de hand met de sigaret kunnen integreren (hoewel dit niet moest, natuurlijk)
Als laatste: het lijkt en beetje alsof er iets is mis gegaan in het midden onderaan? Ik weet niet zo goed wat ik moet zien tussen de gebouwen, een deken van het rechtse meisje, rook,..? Dit maakt de cover een beetje rommelig en zou ik weg gelaten hebben.
Maar al bij al natuurlijk een super mooie cover. Je ziet duidelijk dat je de vaardigheden hebt waar we naar zoeken! Als je volgende keer nog eens goed let dat alles geblend/gedekt is, komt deze wedstrijd helemaal in orde (:
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's): 9/10
Originaliteit 9/10
Compositie 8/10
Sfeer 8/10
Vaardigheden (goed geblende foto's, achtergrondgebruik,..)/8.5/10
= 42.5


GinnyWeasley8:
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
Originaliteit 9/10
Compositie 10/10
Sfeer 8/10
Vaardigheden (goed geblende foto's, achtergrondgebruik,..) 10/10
Totaal: 45/50


Disneyworld
Puntentelling:
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 7/10
Ik mis de hand met de sigaret, maar door de drukte en de rook valt dat bijna niet op.

- originaliteit 10/10
De combinatie van alles foto’s bij elkaar maakt het zeer origineel.

- compositie 10/10
Alles past erg goed bij elkaar.

- sfeer 8/10
De sfeer komt goed overheen.


- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 9/10
Goed geblend.

Dat maakt een totaal van 44 punten.


Puellae
- alle eisen van het lijstje ingevuld (niet perse de foto's) 8/10
- originaliteit 8/10
- compositie 8/10
- sfeer 9/10
- vaardigheden (goed geblende foto's, achterachtergrondgebruik,..) 8/10


Bismuth:
Sorry, ik was een beetje laat met deze cover beoordelen, maar ik vind het wel een supermooie cover. Je hebt hele andere kleuren gebruikt dan de rest, maar ze passen goed bij het verhaal en elkaar. De sfeer is hierdoor erg goed. Er staat erg veel in deze cover, wat het een beetje druk maakt, en rommelig, wat jammer is, maar je hebt er toch van alles in gezet en het maakt het oorlogsthema erg duidelijk. Ik vind de titel mooi geplaatst en duidelijk, en je hebt goed de wensen van de auteur gevolgd, behalve dan het feit dat je de beginletters van elk woord eigenlijk hoofdletters moest maken, al is dat een klein detail. Je hebt de hand met sigaret er niet in gezet, voor zover ik kan zien(dat is niet verplicht), maar je hebt wel rook in je cover, en dan had ik liever gehad dat je of wel de hand met sigaret er in had gezet, of ook geen rook, want dit maakt het vrij vaag en drukker. Dat is ook al het kritiek dat ik had, want voor de rest is dit een hele goede cover!
Puntentelling:
Alle eisen van het lijstje ingevuld: 9/10
Originaliteit: 8/10
Compositie: 8/10
Sfeer: 9/10
Vaardigheden: 8/10
Totaal: 42/50





DE BEOORDELING VAN SHIREEN:

Gekozen cover van
: Valkyries
- De hardheid van de resolutie (scherpte) en kleuren zou ik normaal niet eens zo mooi vinden, maar ik vind dat het ditmaal juist heel goed bij de sfeer past.
- Daarnaast vind ik ook dat de Bosnische vlag (en de omtrek van het land) er heel mooi in verwerkt is. Voor lezers die niet weten waar het over gaat, wordt er gelijk een context duidelijk.
- Het feit dat je Esma meer op de voorgrond hebt gezet, met een levendige, alerte blik, en Ana juist meer op de achtergrond, verslagen, met haren voor haar gezicht, vind ik heel mooi gevonden. Het geeft de essentie van het verhaal weer, Ana zit in moeilijkheden en is constant slachtoffer, en Esma probeert haar te bereiken om haar te redden. Deze foto’s zijn heel goed gevonden en er goed in verwerkt.
- Ik vind het heel mooi hoe je de nadruk hebt gelegd op het woord ‘mijn’ in de titel, met de verschillende fonts. Dit geeft ook weer een deel essentie van het verhaal weer.

Jammer dat je de sigaret er niet in hebt kunnen verwerken, maar dat vergeet ik gelijk zodra ik zie hoe prachtig je met de rest hebt kunnen werken (:

Special props to:
FIREBIRD - voor prachtige kleurgebruik in vlekken
trasecolare - voor het gebruik van Sarajevo in de achtergrond
DreamerN - voor het gebruik van mystieke kleuren en verwoestte gebouwen


Er worden dus extra punten gegeven aan... Valkyries!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen