Ik weet dat de wiskunde aan het eind nergens op kan slaan maar het is voor de sier laat me toch

Dag één

Het is eindelijk tijd. Na weken voorbereiding gaan we het Hurdi-water eindelijk testen op wat muizen. Tien milliliter in een klein schaaltje, de kooi in, en kijken of de muizen wat willen gaan drinken. Als het goed is, is ons nieuwe middel tegen stupiditeit compleet geurloos en kleurloos. Het lijkt dus op water, zoals we het allemaal kennen. We hebben er alleen een nieuwe stof aan toegevoegd. Als het goed is zal dat stofje de afbreking van hersencellen tegengaan en anderen juist toe zetten tot meer denkwerk. Dat kwam door- Goed, laat ik dit boek niet volschrijven met de chemische details. Anders gaan mijn rivalen me later, wanneer ik bekend ben, nog kopiëren.


Dag twee


We zijn achter het feit gekomen dat het Hurdi-water gas afgeeft op kamertemperatuur; de temperatuur waar we het in toedienen aan de muizen. We moeten goed opletten of we zelf niks van het geurloze gas inhaleren.


Dag drie


Alles lijkt veilig.


Dag vier


Niks is veilig. De muizen zijn dood. Bij nader onderzoek hebben we gevonden dat ze door enorme hersenactiviteit en stress het loodje hebben gelegd.
Het gas is los. Het blijkt dat we het al vier dagen aan het inademen zijn.
We zijn Jan verloren. Hij deed zo lang wiskunde dat hij er dood bij neerviel. Wat mensen op mijn oude middelbare school ook gezegd mogen hebben, dit laat me toch zien dat wiskunde níét goed voor je is.


Dag vijf


We hebben boeken verboden in het lab. Niemand verlaat het lab en niemand komt erin. Klaas heeft een enorme neiging om sudoku’s op te lossen. Het hele team raakt in paniek. We hebben hulp nodig, en snel.
Klaas heeft nooit gehouden van puzzels.


Dag x = (85 – 79)

–20x–6 = –
20
x6
c · f (x) c · f '(x)
f (x) + g(x) f '(x) + g'(x) x4 + 4x 4x3 + 4
f (x) · g(x)

f '(x) · g(x) + f (x) · g'(x)
(x2 – 4) · (x3 + 2x + 3)
[x2 – 4]' · (x3 + 2x + 3) + (x2 – 4) · [x3 + 2x + 3]'
= 2x(x3 + 2x + 3) +

Ik red het niet. Zoveel formules. Ik moet ze weten. Het moet van mezelf. Het moet, het moet, het moet, het moet. Ik moet het kunnen. Nog één som. Nog één som. Nog één som.

Nog één s

Reageer (8)

  • Zoldyck

    Haha, geweldig dit. Wiskunde is gewoon gevaarlijk spul.

    7 jaar geleden
  • Slughorn

    Ik kan me niet voorstellen dat zelfs al adem ik dat in dat ik voor mijn lol wiskunde zal gaan doen.
    Of me er uberhaupt toe zou verplichten. WISKUNDE HAAT

    7 jaar geleden
  • NiareNero

    Wiskunde is heel gevaarlijk.....

    7 jaar geleden
  • Niallerslove

    Ik zag wiskunde en kreeg direct traumatische flashbacks naar de middelbare school hahaha help

    7 jaar geleden
  • Duendes

    Tam tam TAAAAMMM

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen