Ginny's p.o.v.

Na de les van Professor Anderling loop ik het lokaal uit, tegen over ons is het lokaal verweer tegen de zwarte kunsten, Ik blijf eventjes wachten tot Hermelien de klas uit komt, maar ze komt niet. Waar zou ze zijn? misschien is ze al in de toren? ik ga alvast naar de toren van Griffoendor. Daar zitten Marcel en Simon. 'hoi, hebben jullie Hermelien gezien?' Marcel kijkt op uit zijn toverdranken boek. "euh.. ja, ze was als een van de eerste de klas al uit.Maar daarna heb ik haar niet meer gezien, misschien is ze naar de wc?' naar de wc is ze sowieso niet, ze heeft me vertelt dat ze er liever niet heen gaat, omdat Jammerende Jenny daar steeds maar zit te janken en te jammeren. 'oke, bedankt Marcel.' Als ik de gang in loop kom ik Fred en George tegen ze zijn super blij. 'Wat gaan jullie doen?' vraag ik. 'We gaan onze naam in de vuurbeker stoppen, zusje!' zeggen ze glimlachend. 'Maar dat lukt toch nooit?' vraag ik. 'Tuurlijk wel' zegt George en ze lopen allebei naar me toe. 'Wij kunnen toch alles?' zegt Fred en zij legt zijn arm over mijn schouder. 'Een beetje vertrouwen in ons hè, zusje.' zegt George en hij legt zijn arm over mijn andere schouder. 'Ga je met ons mee? Dan kun je ons geweldige succes zien.' vragen ze tegelijkertijd. 'ik zou heel graag willen, maar ik moet met Plank praten. Dat is al afgesproken, sorry jongens!' ik loop door de gang op weg naar Plank. Dan zie ik bij het lokaal Verweer tegen de zwarte kunsten van jaar 4&5. ik zie Hermelien en Draco in een knuffel staan. Ginny doe normaal! wat verbeeld je je nu weer! natuurlijk knuffelen ze niet! ik kijk nog eens, Draco staat bij korzel en kwast en op zeker 5m afstand staat hermelien met Harry en ron. zie je nu wel, ik moet me niet zo veel zorgen maken! ik ben gwoon heel moe, het is een drukke en vermoeiende periode. Ik loop weg en klop op deur bij Plank. 'Binnen!' ik loop een stukje de deur in. 'ow, Ginny jij bent het, precies op tijd.'

'En gelukt?' vraag ik Fred en George. 'Nee' zeggen ze allebei boos. en ze kijken elkaar boos aan. 'jij zei' 'nee, jij zei' 'jongens geen ruzie!' zegt Harry die bij ons komen zitten. ik kijk harry dankbaar aan. hij glimlacht. ' jongens, maar we moeten gaan, les van Anderling.'

eenmaal aangekomen bij de les blijkt het in een grote zaal te zijn. alle meisjes zitten aan de ene kant en aan de andere kant zitten alle jongens. ik neem plaats bij de meisjes, ik ben net op tijd want Anderling doet de deur dicht en vraagt om aandacht. 'binnen kort is er een bal vanwege de competitie van de vuurbeker, en daarom ga ik jullie leren dansen.' ik kan niet wachten tot iemand me vraagt! ik hoop dat Harry me vraagt, maar die is vast te druk met Cho. na de les komt Marcel naar me toe lopen. 'euh.. Ginny, wil jij.. met mij... naar het bal?' ik twijfel, maar ik weet dat harry me toch niet gaat vragen, en ik wil ook niet alleen. 'ja, hoor' ik glimlach, hij lacht terug. 'nou.. euh.. ik spreek je nog wel' zegt hij, en hij loopt weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen