Foto bij 3.

Na een lange stille reis komt Draco met Korzel en Kwast eindelijk aan bij Zweinstein. Als Draco de trein uit loopt komt er een meisje met kort zwart haar naar hem toe rennen. 'Hallo ik ben Patty Park je huis genootje!' zegt het meisje. Draco kijkt haar raar aan een huis genootje waar heeft ze het over. Blijkbaar begrijpt Patty hem.' Ik kom in Zwaderich en jij komt in Zwaderich en wij worden samen een setje'. Draco zijn ogen worden nog groter dan ze al zijn, moet zij nu mijn vriendin worden en de domoren mijn vrienden wouw dit worden de best jaren van mijn leven. 'Mag ik niet zelf kiezen, op wie ik verliefd wil worden' zegt Draco. 'Nee ik ben voor jou bestemt en niemand veder' zegt Patty. Draco ziet dat Patty hem een knuffel wilt geven dus Draco doet een stap opzij waar door Patty precies in de modder valt. ' Maar boekie boe je houd van mij' zegt Patty met puppy ogen. 'Je weet me naam niet eens, en ik ga niet met een of ander raar kind date'. Patty loopt boos weg van Draco, Korzel en Kwast kijken Patty na en grommen een beetje meer niet. Draco ziet weer het meisje met het grote bos krullen, kijk met haar wilde Draco wel date. Toen Draco ietsje dichter naar het meisje lopen kwam er een grote man aan lopen. ´Eerste jaars hier heen, Eerste jaars hier heen.´ Het meisje loopt net als Draco aan komt lopen weg, als alle eerste jaars bij de grote man aan komen ziet Draco bootjes liggen. ´Vier per boot´. Draco kijkt naar het meisje als die de boot in stapt met drie andere kinderen, dus Draco zat in het bootje met Korzel, Kwast en Patty. Patty was de hele boot reis tegen Draco aan het praten alleen Draco vond het kasteel toch wat bijzonder dan Patty. Terwijl hij naar het Kasteel keek kon hij het niet laten om even naar het meisje te kijken. Toen de bood reis voorbij was liepen alle kinderen naar binnen, de grote man blijft buiten staan. Als iedereen binnen komt ziet Draco een oude vrouw staan te wachten op hun. ´Welkom op Zweinstein, ik ben professor Anderling, jullie ga zo door deze duur en dan worden jullie ingedeeld in vier huizen. We hebben Griffoendor, Huffelpuf, Ravenklauw en Zwadderich, als je bent ingedeeld bent dan is je afdeling net zoals je familie je zal punten krijgen en bij overtredingen dan worden er punten afgetrokken. Als de duur open gaat kijkt iedereen de zaal door, Draco kan zijn ogen niet het plafond af houden het lijkt wel alsof ze buiten zijn. Als helemaal voor in de zaal komen ziet Draco een oude hoed op een kruk zitten. De hele zaal is stil en de hoed begint een lied te zingen.
´Ik ben misschien wat sjofel,
Maar dat is de buitenkant,
Niemand weet zo goed als ik,
Van de hoed en van de rand.
Op gebreide mutsen kijk ik neer,
En ook op hoge hoeden,
Ik ben de Sorteerhoed van de school,
En weet meer dan je zou vermoeden.
Al puilen de geheimen uit je hoofd,
De Sorteerhoed ziet ze vast,
Dus zet me op, dan zeg ik je,
Wat het beste bij je past.
Misschien hoor je bij Griffoendor,
Bekend om zijn dapperheid,
Ja, ridderlijkheid en durf en lef,
Is wat Griffoendor onderscheidt.
Misschien hoor je bij Huffelpuf,
Vind je hard werken oké,
Huffelpuffers blinken uit door trouw,
En hebben geduld voor twee.
En bij het wijze Ravenklauw,
Vinden mensen met verstand,
Die geleerd en bij de pinken zijn,
Altijd wel een geestverwant.
Misschien voel je je pas werkelijk thuis,
Als je naam bij Zwadderich prijkt.
Die sluwe lui schuwen echt niets,
Als hun doel maar wordt bereikt.
Dus raak vooral niet in paniek,
Zet me rustig op je kop,
Al ben ik een hoed, ik heb van jou,
Vast een vrij hoog petje op.

Als de hoed klaar is met zingen klapt de hele zaal. Professor Anderling stapte naar voren met een rol perkament in haar hand. ´Als ik je naam zeg, zetten jullie de hoed op en gaan op het krukje zitten om ingedeeld te worden,' zei ze. 'Albedil Hannah´. Het meisje liep naar voren, ze zette de hoed op. ´HUFFELPUF´ riep de hoed. Na veel namen kwam de naam ´Griffel, Hermelien´. Draco keek en zag het meisje met de grote bos haar. Ze zette de hoed op het duurde even voordat de hoed ´GRIFFOENDOR´ schreeuwde. Draco zag dat de Wemel kreunde, Draco dacht er net zo over. Toen hoorde Draco eindelijk zijn eigen naam. ´Malfidus Draco´. Draco liep naar voren en deed de hoed op zijn hoofd. De schreeuwde al heel snel ´GRIFFOENDOR!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen