Ik heb vandaag quizlet aangemaakt. Ik vindt het nog een beetje een onduidelijke site... maar wel leuk.

We zaten met z'n allen in de woonkamer. Stilletjes slurpten we van onze hete thee.
Mijn moeder stond op en ging nog een keer met de koekjestrommel rond. Maar die sloeg ik af. Als eerste was ik klaar met mijn thee en ik stond op, zei: 'Danjewel.' en liep toen naar mijn kamer.
Ik legde mijn ellebogen neer op de vensterbank van het raam en keek naar buiten, over de groene weilanden heen, tot aan de horizon waar boompjes uit rijken.

Dit heb ik ontdekt:

je leven
Je bent kind, gaat naar de basisschool.
Dan naar de middelbare school en met een beetje geluk houdt je er wat vrienden aan over.
Dan ga je studeren.
Krijg je werk.
Vindt je een man of vrouw.
Maakt kinderen.
Dan is je leven voorbij, want dan doe je dit: kinderen verzorgen, werken, kinderen verzorgen.
Op vakantie gaan.
Oud worden.

Ja, zo is het toch? Ik ging aan mijn bureau zitten en schreef op wat ik ontdekt had in grote krulletters.
Daarna pakte ik "de boogschutters van Hirado" en ging lezen.
'Charlie! Charlie!' riep mijn broertje en klopte hard op mijn deur.
Ik zuchtte. 'Kom binnen!''
De deur vloog open: 'CHARLIE!!! WIl JE MET MIJ COWBOYTJE SPELEN????' Mijn broertje springt haast boven op me.
'Nee, nee niet nu.' Pas na een hele tijd verdwijnt hij.
Zuchtend ga ik verder met lezen en lees: "geef tijd aan je familie leden".
Ik slik.

Reageer (4)

  • Diago

    Niccceee!

    7 jaar geleden
  • BethGoes

    Abo!
    Je schrijft echt heel mooi! Ik heb ook de boogschutters van Hirado gelezen.
    Daarmee heb ik de voorleeswedstrijd mee gewonnen. :$
    Ik hoop dat je verder gaat schrijven want ik vind je dagboek nu al leuk!

    7 jaar geleden
  • Chasing1D

    Welkom op Quizlet! In het begin is het inderdaad even een onduidelijke site (vooral omdat er zo veel is denk ik) maar als je vragen erover hebt, mag je me altijd aanspreken! (:
    Je schrijft wel leuk n.n

    7 jaar geleden
  • AmeranthaGaia

    Leuk verhaal! Volgens mij heb je er een abonnee bij!
    Het lievelingsboek van mijn beste vriendin is trouwens "De boogschutter van Hirado".
    Ik vind het ook wel een leuk boek.
    Niet dat het uitmaakt, want ik praat gewoon te veel.
    Misschien moet ik ophouden met typen.
    Zal ik ophouden?
    Ja? Nee?
    Ik hou maar op.

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen